forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: tomek70 w Września 30, 2011, 07:17:28 pm
-
Witam to znowu ja jako że nie mogłem nigdzie kupić takiego profilu jak chciałem, a taki jak bym chciał nawet jeśli można byłoby gdzieś dostać to i tak nie dało by się go wygiąć tak jak chce. Postanowiłem sobie profil zrobić a to efekty godzinnej pracy ze spawarką i kątówką blach góra 1mm boki 1,5mm , https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5658214689733340562 https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5658214689733340562 https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5658214689733340562 https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5658214689733340562
-
Nooooo gosciu toś powymiatał :). Dla mnie bomba, oby się sprawdziło w użytkowaniu.
Kurcze ile czasu poświęciłeś aby to wyrychtować (całość i samo spawanie) ?
-
Fajny pomysł, zapowiada się ciekawa rama. Z innej beczki, próbowałeś kiedyś zmienić przeglądarkę internetową? Bardzo polecam firefoxa: http://europe.mozilla.org/pl/ Ma taką fajną opcję że podkreśla błędy i można je usunąć przed wysłaniem posta - dzięki temu innym lepiej się czyta.
-
Panie, toż to metaloplastyka w czystej postaci. Jestem pod wrażeniem :) tym bardziej że aby osiągnąć zamierzony efekt musisz być strasznie precyzyjny - szacun ;D
-
Nie po skręca tej ramy przy spawaniu?
-
już niecałe półtora roku jestem na tym forum i tak przyglądam się codziennie co kto ciekawego robi i najfajniejsze jest to, jak widać postęp każdego tutaj forumowicza, każdy zaczyna mniej lub bardziej profesjonalnie i tworzy coraz to bardziej wypasione/dopracowane konstrukcje.
-
Zobaczymy jak to będzie czy pomysł zda egzamin? Przy spawaniu nie skręca spawam punktowo wbrew pozorom nie zajęło mi to dużo czasu to co tu widać to godzina muszę jeszcze ten profil zamknąć i dodać z obu stron kawałki boków (ten wystający pasek blachy ) bo nie miałem tak dużego arkusza żeby się to udało z jednego kawałka. Jeśli chodzi o błędy to przyjmuję krytykę korzystam z Opery ale nie miałem dotychczas ustawionego słownika :)
-
Od razu lepiej się czyta, dzięki :)
-
prace postępują, spędziłem już nad tym pomysłem jakieś 9 godzin oto efekty, jak będzie dalej zobaczymy ,rama powstaje bez żadnych planów na żywioł :)
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5659698638669257570
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5659698867436756114
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5659699802115185250
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5659699977852249538
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5659700066642348210
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5659700239957455234
-
Hoho profil nabiera kształtu. Piszesz 9 godzin, to już trochę jest tego spawania :). Konstrukcja to jak widzę nie odbiega od tego czym do tej pory jeździsz, czyli nisko.
Warsztat masz zlokalizowany przy miejscu zamieszkania czy może dojeżdżasz?
-
tak ma być nisko podobnie jak teraz i oczywiście przedni napęd. co do warsztatu to wolał bym się nie wypowiadać bo jego lokalizacja jest ściśle tajna :) Jeszcze jacyś Chińczycy się dowiedzą i naprodukują miliony takich samych jak muj :)
-
Szacun dla pracowitego konstruktora! Kosmiczny sprzęt! Czy tylny most nie jest zbyt delikatny? Jakiej grubości elektrody spawalnicze stosujesz? Spawasz inwertorową spawarką?
-
tomek70 i maciek70 - wy rodzina? Nazwisko widzę podobne ;)
-
tomek70 i maciek70 - wy rodzina? Nazwisko widzę podobne ;)
Tu wszyscyśmy poziorodzina! ("starszy czy młodszy - chłopak czy dziewczyna") :D
-
pozioma;) ale o profilu cd . Powiem tak spróbowałem żebyście wy już nie musieli, albo inaczej nie próbujcie tego w domu :) Po kilku dniach zmagania z owym profilem dałem za wygraną . Na początku wyglądało to dobrze ale, po spawaniu punktowym kiedy zacząłem spawać finalnie powykręcało. Odciąłem zatem przód i dorobiłem drugi ale nic z tego . Wygina przy spawaniu ciągłym spawem, kiedy wszystko się tylko z czepia jest ok ,potem wykręca.
Ale nie dałem za wygraną projektu ciąg dalszy. druga rama ten sam wahacz tym razem z profilu gotowego metoda nacinanie
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5662631930037054866
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5662632455405160402
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5662632542498873714
Przez czas jaki spędziłem przy wycinaniu tych blach to już powstało by ze trzy takie ramy jak powyżej ale na pewno nie można powiedzieć że to czas zmarnowany
-
Aż się dziwiłem, że nie powykręcało. Ciągłym spawem nie pospawasz. Trzeba spawać po 5 mm w odstępach z 10cm. Przespawasz takimi punktami po długości i niech stygnie. Kolejna krawędź i niech stygnie. Później dokładasz po punkcie najlepiej co trzeci i niech stygnie. Jak obspawasz całość, to nawet przy szlifowaniu może się pogiąć. Wszystko wolno i powinno się udać. Najlepiej 3 szt. naraz spawać i niech stygnie.
Jakiej grubości użyłeś blachy?
-
Bardzo ciekawa konstrukcja!! Szacunek za pomysł i wykonanie. Tylko nie spawaj tego elektrodą bo szkoda projektu, jak masz możliwość to magiem lub tig. Na wysokości zamontowanego amorka warto ( w środku blach) dać stężenia jednak trochę kilogramów będzie woziło ;)
-
Witam postępy przy rowerku zaszły już daleko nie mam niestety na razie aparatu i zbytnio czasu żeby fotki zapodać . Była już pierwsza jazda rowerek świetny dzięki amortyzacji również przedniego koła mojego pomysłu a raczej to pomysł zaczerpnięty z Zoxa nietypowo, bo amortyzacje z zoxa lub Pytona zaadaptowałem do przodu i umieściłem na przedniej belce która biegnie od sterów do siedzenia czegoś takiego nie widziałem na necie ale spisuje się super rowerek dosłownie płynie po wybojach jak będę miał więcej czasu zapodam fotki
-
Rowerek już prawie w stanie surowym ukończony. Zapodaje fotkę, siedzenie aluminium bardzo lekkie spoczywa na wyprofilowanej ramie gdzieś był wątek jak zrobić amortyzacje przedniego koła, w rowerze z napędem typu cruzbike. Na zdjęciu rozwiązanie amortyzacja przedniego koła, działa wyśmienicie, guma od odbojnika do drzwi .
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5667061930647099666
-
Powiem jedno, a raczej napisze " <3 " Już wiem skąd wezmę pomysł na ramę. Z profilu rama wygląda zadziornie jak ruda kobieta z zielonymi oczu. Czekam na zdjęcie końcowe
-
Fajnie pomyślane, faktycznie jeszcze nigdzie w sieci nie widziałem tego patentu. Jedynie ten wystający szpikulec przydało by się czymś zakryć dla bezpieczeństwa. Przydało by się też więcej fotek z szczegółami.
-
To znaczy zasada działania jest jak w pytonie tylko zastosowana w innym miejscu . Fotki oczywiście w miarę możliwości .Jeszcze parę poprawek i zabieram się za malowanie jak będzie czas
-
Tak, wiem jak to działa :) Ale w żadnym rowerze powiedzmy w układzie ''cruzbike''* takiego systemu nie widziałem.
*W zasadzie to FWD MBB ale np. takie flevo też.
-
Prace poszły do przodu, pozostało pozakładać już tylko linki, poniżej zdjęcia roweru i amortyzacji przedniego koła
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5668623821952251954
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5668623948542791938
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5668626609434657634
-
faktycznie, amortyzator może być elementem potencjalnie niebezpiecznym (jajo-plug? :) )
Nie mieści się toto po drugiej stronie ("od dołu") ramy?
-
Brzegi fotelika też dobrze by było czymś zabezpieczyć.
-
można założyć odwrotnie ale tak mi się podoba:) to jest gumowe i nie bardziej niebezpieczne niż profil ramy
Brzegi chciałbym czymś zabezpieczyć tylko nie bardzo wiem czym ? Na obecną chwile są tylko oszlifowane papierem ściernym
-
W kwestii zabezpieczenia krawędzi to widziałem u mnie w pracy jak ekipa montująca rynienki do okablowania obiektu montowała na ostre krawędzie gotową osłonkę rozwijaną z szpulki. Nasuwali po prostu na krawędź i trzymała dość pewnie - sprawdzałem. W związku z tym myślę że poszukałbym tego w jakimś sklepie elektrycznyo-monterskim.
-
można założyć odwrotnie ale tak mi się podoba:) to jest gumowe i nie bardziej niebezpieczne niż profil ramy
Brzegi chciałbym czymś zabezpieczyć tylko nie bardzo wiem czym ? Na obecną chwile są tylko oszlifowane papierem ściernym
Tak sobie pomyślałem, że może koszulka termokurczliwa przecięta wzdłużnie i potraktowana " ciepełkiem " była by rozwiązaniem :).
-
Tak sobie pomyślałem, że może koszulka termokurczliwa przecięta wzdłużnie i potraktowana " ciepełkiem " była by rozwiązaniem :).
Niestety tak się nie da.
-
Muszę popytać w samochodowym może była by tak koszulka która zabezpiecza się brzeg drzwi w samochodach na metry ? Poza tym rower zrobił dziś pierwsze kilometry o dziwo od razu mogłem jechać bez trzymanki, pomimo zmienionej geometrii .Wymieniłem amortyzator 1800LBS na 650LBS rowerek zamienił się z twardego Volkswagena na Citroena przednia amortyzacja pracuje bez zarzutu tylko muszę przesmarować w środku gumę tam gdzie porusza się śrubą bo piszczy. Poniżej kilka fotek niestety nędznej jakości .
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5668984877652790754
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5668984706853157602
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5668984563933468482
-
Tak sobie pomyślałem, że może koszulka termokurczliwa przecięta wzdłużnie i potraktowana " ciepełkiem " była by rozwiązaniem :).
Niestety tak się nie da.
I takie forum lubię - krótko i rzeczowo
Pozdrawiam Hansglopke
-
a teraz recumbent klasa fuuuul +S w pełnej krasie :)
http://www.youtube.com/watch?v=HGiBbKQmP0E&feature=feedu
http://www.youtube.com/watch?v=kddWI0bcOHE
-
Tomku70 czy to jest ten rajd o którym myślę? Zdaję mi się że widziałem znajomą twarz :)
-
Tomku70 czy to jest ten rajd o którym myślę? Zdaję mi się że widziałem znajomą twarz :)
a skąd ja mogę wiedzieć o którym myślisz :) ? Chełmska Grupa Rowerowa dzisiejszy :)
-
tak zapytam, ile waży? :)
-
tak zapytam, ile waży? :)
Odpowiem dyplomatycznie ( to jest bardzo dobre pytanie) :) nie wiem wydaje mi się że nie wiele więcej od poprzednika który ważył 17 kg ale po ostatniej wizycie na złomie gdzie warzyłem ostatnio, nie mam zaufania do tych wag, bo wyszło że ważę 48 kg kiedy tak naprawdę ważę 68kg ale może na tym złomie były zaburzenia grawitacji:) A tak poważnie myślałem żeby niektóre elementy wymienić na kompozyt dla zmniejszenia wagi ale po wczorajszym rajdzie wydaje mi się że nie ma takiej potrzeby . Rowerek spisuje się znakomicie co potwierdzili "normalni rowerzyści" którzy wiedzieli co nieco o poziomkach byli zdziwieni że tak dobrze radzę sobie w terenie .
https://picasaweb.google.com/107165890921053843891/SwietoNiepodlegOsci2011#5673765927952859682
https://picasaweb.google.com/107165890921053843891/SwietoNiepodlegOsci2011#5673766121179106130
https://picasaweb.google.com/107165890921053843891/SwietoNiepodlegOsci2011#5673765747071474306
https://picasaweb.google.com/107165890921053843891/SwietoNiepodlegOsci2011#5673765747071474306
-
no to jestem pod wrażeniem, żeby moja tyle ważyła. Moja oscyluje gdzieś koło 25-30kg, a wczoraj byłem na rajdzie niepodległości i śruba która trzyma obejmę na rurze sterowej się poluzowała i kierownica się rozczłonkowała, czas chyba poszukać spawacza do stali
-
Rowerek spisuje się znakomicie co potwierdzili "normalni rowerzyści" którzy wiedzieli co nieco o poziomkach byli zdziwieni że tak dobrze radzę sobie w terenie .
Znowu będę się czepiał ;) To na zdjęciach to są leśne ścieżki. Trudność jazdy po czymś takim jest niewiele większa od jazdy po ścieżkach rowerowych. Teren to korzenie, kamienie, błoto. Tu dosyć dobre widać jak w praktyce wygląda jazda po czymś takim http://youtu.be/B7W0X6FBvmg
-
a skąd ja mogę wiedzieć o którym myślisz :) ? Chełmska Grupa Rowerowa dzisiejszy :)
Hm... Ja myślałem o tym rajdzie o którym pisze Danielasty :)
-
nie widziałem żadnego pozioma na rajdzie niepodległości, nawet nikt nie zagadał, a do osielska poziom dojechał xd
-
zdjęcie rowerka w pełnej krasie. Chciałem tylko dodać że siedzenie w rowerku jest piankowo- pneumatyczne :) pod siedzeniem znajduje się zaworek od dętki a w gąbce dętka 26" dzięki temu można regulować jego twardość
https://picasaweb.google.com/70ismail/13Listopada2011#5677515460443517522
-
No to gratulacje. Wygląda całkiem rasowo, a pomysł z siedzeniem - klasa :).
Tylko jedno pytanie - nie boli Cię kark bez zagłówka po większej ilości km ?.
-
pomysł z siedziskiem faktycznie nie głupi, wręcz perfekcyjny
-
No to gratulacje. Wygląda całkiem rasowo, a pomysł z siedzeniem - klasa :).
Tylko jedno pytanie - nie boli Cię kark bez zagłówka po większej ilości km ?.
jutro podniosę końcówkę siedzenia bo w planach siedzenie miało być zintegrowane z zagłówkiem ale wyszło za mocno wygięte do tyłu, do teraz jeździłem z takim prowizorycznym z gąbki fotka poniżej
https://picasaweb.google.com/70ismail/13Listopada2011#5674515728400658562
-
Teraz to możesz nie schodzić z roweru: amortyzacja na przód, amortyzacja na tył i do tego gąbka z dmuchaną dętką pod czterema literami - ktoś tu lubi luksus ;) Do pełni szczęścia fotel powinien być podgrzewany ( taki żarcik ) ;)
-
No po prostu Mercedes S-Class :)
-
bardziej niż podgrzewany przydałby się klimatyzowany ( syndrom mokrych pleców ). Pytanie Gdzie dokładnie dałeś dętke na fotel? Pytanie a propo regulacji twardości siedziska, bo dętka jest zbyt mała by starczyła na cały fotelik
-
Mam trochę doświadczenia z fotelikami dętkowymi, tylko leciutko się pompuje a tak to wyglądało
https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5678257771701905650
gdzie nie ma dętki jest gruba gąbka, dętka jest umieszczona w wyciętym rowku , na rowerku mniej się odczuwa dziury niż w niektórych samochodach :)
-
na jakiej zasadzie działa przednie zawieszenie? Myślę nad swoim Cruzem, ale wszystko to skomplikowane zawiasy i sporo roboty. a tak po za tematem, ile byś sobie życzył za pospawanie drugiej takiej ramy?
-
Zawieszenie jest zbudowane na takiej samej zasadzie jak tu http://www.python-lowracer.de/construction.html tylko że jest umieszczone z przodu i zrobione jest trochę inaczej to znaczy lepiej , bo na łożyskach. wszystkim polecam takie zawieszenie spisuje się bardzo dobrze tylko w następnym rowerku zrobił bym kilka otworów do regulacji na szczęście udało mi się trafić z twardością. Co do pospawania ramy chętnie bym ci pospawał niestety nie mam gdzie tego zrobić, swój spawałem u znajomego i nie chcę nadużywać jego dobroci a w domu nie mam warunków żeby to porządnie zrobić pozdrawiam
-
to możesz chociaż umieścić sam rysunek z boku
-
nazwijcie mnie nie wiadomo kim, ale nadal nie widze tu zawieszenia a tym bardziej systemu działania =/
-
W sumie rysunek nie byłby złym pomysłem :)
-
tu https://picasaweb.google.com/70ismail/3Kwi2011#5678684797187809586 opisałem tylko trzeba sobie powiększyć :)
-
Dobrze rozumiem że kluczowym elementem całego zawieszenia jest ta śruba co idzie od białej gumy aż na dół? Tudzież ta podkładka co jest na białej gumie ściska tą gumę wraz z ugięciem się?
Czy ja wiem czy to aby dobre rozwiązanie
Koło przednie i tak podskoczy na dziurach i urwie się przyczepność
-
Koło przednie i tak podskoczy na dziurach i urwie się przyczepność
Koło zawsze podskoczy. Różnica jest "tylko" w masie bezwładnej, koło + widelec + kawał nogi to jakieś 5kg
Bez amortyzacji.. to jakieś 40..
Pomyśl sobie jaka to jest różnica, np. przy wyjeździe z niezafajnej dziury w asfalcie przy zajefajnej prędkości..
-
Danielasty jest dokładnie odwrotnie bez amortyzacji tracisz bardziej przyczepność, kolo podskoczy ci bardziej marmoryzacja działa w ten sposób że najeżdżając na kamień ugina się sprężyna lub coś innego Przy braku armoryzacji cały przód idzie ci do góry wywala cię w gorę i tracisz przyczepność, w przypadku amortyzacji w tym momencie sprężyna lub elastomer guma itp oddaje energię i dociska koło szybko do podłoża kwestia tylko w odpowiedniej twardości tak samo działa amortyzacja w samochodzie kto ma amortyzacje dość twardą na tylne kolo w rowerze odczuwa to jak jedzie się szybko przez dziury czuć jak kolo dobijane jest do asfaltu
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/27/amortyzatory-o-zmiennych-charakterystykach.html
-
Czy planujesz bądź można Cie poprosić o plan konstrukcji ramy jak i wahacza? Głównie to wymiary mnie interesują, łącznie z elementem amortyzującym przód. Siedze i gdybam nad swoim jubilatem, nawet jakbym zrobił wahacz i amortyzacje to jednak nie to i tak sobie pomyślałem by kupić profil stalowy, zanieść je znajomemu - akurat spawacz stali bardzo prosto znaleźć i jest to dość tanie - i zrobić sobie kopię Twojej ramy MBB ale low racer