forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: Yin w Września 01, 2011, 03:35:51 pm
-
Kolejny projekt w końcu na ukończeniu:
(https://lh3.googleusercontent.com/-uQ0P3y2LABc/Tl-NluzRKdI/AAAAAAAAHi0/AJhBhvxpcmY/s912/DSC06150.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-6oxY4s3EGTE/Tl-NkqR7gfI/AAAAAAAAHiw/bAuykuOGFIc/s912/DSC06149.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-tM0dDiBR0eQ/Tl-Ng-MtdVI/AAAAAAAAHiQ/aLIWP4nr4cI/s912/DSC06138.JPG)
Fotki wyszły trochę nie ostre z powodu jakiegoś brudu na obiektywie, po przeczyszczeniu wrzucę jeszcze kilka.
Link do albumu: https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/MojePoziomkiProjektNr5HiRacer1Wrzesnia2011
Mała rozpiska wagowa:
Rama (stal) przed malowaniem 3.03kg
Rama (stal) po malowaniu (proszek) 3.24kg
Wsporniki fotela + śruby 280g
Fotelik sklejka + mocowanie 1.44kg
Kierownica alu 380g
Wspornik kierownicy alu 120g
Fotelik sklejka + mocowanie 1.44kg
Widelec przód stal 980g
Łańcuch: 780g
-----------------------------------
Waga całkowita w stanie gotowym do jazdy 14.70kg i jest spory potencjał do odchudzania.
Wrażenia z jazdy - zaskakująco mało trzęsie jak na ramę bez amortyzacji, jest płynnie, szybko, widoczność na drodze jest świetna ( w przeciwieństwie do lowracera).
Zostało strojenie - drobna poprawka wysokości zagłówka, może trochę inny kąt fotela, jakieś mocowanie pod gps itp.
Jedno co bym zmienił to ustawienie haków - teraz koło wyjmuje się do tyłu, idealnie by było gdyby wyjmowało się do dołu.
-
Ciekawy projekt ,zastanawia mnie szerokosc kierownicy w okolicy uchwytow.Nie mialem stycznosci z takim ukladem kierownicy ,mozesz opisac czy sa jakie sproblemy przy manewrach ,zwlaszcza miejskich.Idaalem byla by fota z Taba na rowerku-da sie zrobic. :)
-
Taki typ kierownicy nazywa się U-bar / superman bar / open cockpit. Zalety to większa stabilność szczególnie przy rowerze o dużych kołach niż przy kierownicy typu hamster bar, która lepiej sprawdza się przy małych kołach. No i pachy się mniej pocą bo jest lepsza wentylacja ;) A jak środek ciężkości roweru wypada przy kierownicy ( u mnie niestety nie) to możesz robić tak: http://youtu.be/3PWauHaYqaU ;)
Manewrowość jest zbliżona lub taka sama jak przy hamster bar, w hi racerach bardziej ogranicza konflikt korba- koło, lub pieta koło - u mnie bardziej to drugie. Ale w praktyce się tego nie odczuwa bo oprócz sterowania kierownicą pochyla się jeszcze rower na zakrętach. Pewnym kłopotem może być zahaczanie piszczelem o kierownicę przy jednoczesnym pedałowaniu i skręcaniu ale w praktyce da się to Łatwo wyeliminować stosując dłuższy lub wyższy mostek, ewętualnie cofając fotel do tyłu.
-
To ci cyrkowiec z tego rowerzysty :D. Ladnie masy rozlozone i zapewne calosc tez nie za ciezka bo widac ze gosc z lekkoscia to robi.Zastanawia mnie ustawienie dloni na takiej kierownicy a zwlaszacza kat pod jakim pracuje nadgarstek.U mnie po kilku ustawieniach mnedzy dlugoscia booma-wysokoscia mostka oraz ustawieniem konta kierownicy udalo sie znalez zloty srodek. Normalna pozycja pozwala na mlotkowe ulozenie dloni na kierownicy ,sama kierownica jest tak blisko ze teoretycznie lokcie mam oparte o tłow.
-
Najwygodniej jest tak jak naturalnie dajesz ''cześć'', czyli jak mówisz chwyt młotkowy, do tego lekkie ugięcie rąk w łokciach.
-
To ci cyrkowiec z tego rowerzysty :D. Ladnie masy rozlozone i zapewne calosc tez nie za ciezka bo widac ze gosc z lekkoscia to robi.
Challenge Fujin SL-II 8,7kg ;D Też bym tak robił ;)
Zastanawia mnie ustawienie dloni na takiej kierownicy a zwlaszacza kat pod jakim pracuje nadgarstek.
Jak zaczniesz narzekać, to pojeźdź parę dni na pionowym i znowu będziesz super zadowolony jak wrócisz na pozioma ;)
Yin, kawał dobrej roboty! White is new black ;)
Wagowo też fajnie.
To z wyjmowaniem koła, ciężej się wyjmuję tak do tyłu ? Rozumiem że łańcuch robi problemy przy tym ?
W każdym razie rozumiem że Ci się podoba ? :) no i że nie będę jedyny na zlocie z stick bajkiem ? :)
Pozz
-
Yin, kawał dobrej roboty! White is new black ;)
Wagowo też fajnie.
Coś w tym jest, white is new black :) Wagowo niestety nie ma rewelacji - u Ciebie jest znacznie lżej, zarówno rama ( i to z boomem) jak i osprzęt znacznie lepszy.
To z wyjmowaniem koła, ciężej się wyjmuję tak do tyłu ? Rozumiem że łańcuch robi problemy przy tym ?
Tak, łańcuch ciągnie koło do przodu, po za tym obok haków są wsporniki siodła więc jest tam dosyć ciasno. Haki otwarte do tyłu zostawiłem trochę z lenistwa, a trochę liczyłem że tak będzie lżej ;).
W każdym razie rozumiem że Ci się podoba ? :) no i że nie będę jedyny na zlocie z stick bajkiem ? :)
Tak, jak pisałem wcześniej stick bike to idealny koncept lekkiej i prostej ramy do pozioma z świetnym prowadzeniem łańcucha- nic bardziej prostego i funkcjonalnego chyba się nie wymyśli :) Już mam pomysł na kolejnego z ramą rozkładaną jak raptor bike pod tarcze tak by można dowolnie zmieniać konfigurację - od 700c do 20" i bez problemu z przewożeniem samochodem / pociągiem.
Ale na zlot wpadnę chyba na swb - raz że trasa dojazdu może być z niespodziankami ( słynne polskie drogi :) ) dwa że znam okolice Turawy z wakacji* - piach, korzenie, itp więc szersze oponki i pełne zawieszenie lepiej sobie poradzi. Trzy - nie mam jeszcze patentu na przewożenie bagażu na sticku, plecak z swb ociera o oponę.
*Choć od paru lat nie byłem może się pozmieniało?
-
no i że nie będę jedyny na zlocie z stick bajkiem ? :)
Nie będziesz :)
(http://img84.imageshack.us/img84/4052/049mo.jpg)
-
Wrażenia z jazdy - zaskakująco mało trzęsie jak na ramę bez amortyzacji, jest płynnie, szybko, widoczność na drodze jest świetna ( w przeciwieństwie do lowracera).
sie kolega zdziwil :), tak to juz jest, dam ci sie karnac na 2x28" ( jak ci sie nogi zmieszczą) to sie dopiero zdziwisz, nawet na oponach 23c i cisnieniu 10bar mozna gładko przez torowisko przeleciec
-
Na śląskich torowiskach się gładko lata, problem w tym że nie zawsze utrzymując pion ;)
Przy czym "mało trzęsie jak na ramę bez amortyzacji" nie znaczy że wygrywa w tej kwestii z swb z pełnym zawieszeniem. Ale fakt faktem, jest fajniej niż się spodziewałem w tej kwestii.
-
Nie będziesz :)
Hmm, no faktycznie ! :)
Wagowo niestety nie ma rewelacji - u Ciebie jest znacznie lżej, zarówno rama ( i to z boomem)
To u Ciebie 3kg bez boomu czy z ? "zwykła" stal ? Ale i tak nieźle ;)
Pozz
-
Tak, bez boomu - support tak ustawiony żeby nie było konfliktu korba koło, odległość od suportu reguluję przesuwając fotel - i tu dzięki mocowaniu na zaciski mam regulację teoretycznie od główki sterowej do tylnych widełek ;). Surowa rama była w okolicach 2950g, ale trzeba było przespawać piwoty z tyłu na gorę widelca żeby nie było konfliktu z łańcuchem, potem doszło trochę szpachli na spawy i rama przytyła.
-
Gratulacje! Podoba mi się. A ten wspornik pod licznik to jakby sztyca...:)?
-
Dzięki :) Wspornik pod licznik to złączka do rur pvc.
-
Tak, bez boomu - support tak ustawiony żeby nie było konfliktu korba koło, odległość od suportu reguluję przesuwając fotel
Aha ahaaa <idiota> zauważyłem że fotelik można przesuwać, ale nie i że nie ma regulacje suportu :)
W każdym razie można powiedzieć że boom jest "zintegrowany" ;) wiec jest już w tej podanej wadze.
Wagowo pewnie nie ma dużej różnicy czy regulowany jest fotelik czy suport.
Pozzz
-
teraz po trajk-o-cikliscie przejdzie fala przez polskę w budowaniu sticków :D sam posiadam tandemik z wysokim przodem hi racerowatym i tą pozycje sobie chwalę...psy mi mogą naskakać :D jedyny minus to taki że z racji konstrukcji dwuosobowej musiałem mieć dość blisko przodu siedzenie przednie co zaowocowało po mocnym pociśnięciu po tarczówkach dzwieganiem tyłu:) oczywiście przy jeździe samemu i dodam że rower ma koło 3m długości :)
-
Wagowo pewnie nie ma dużej różnicy czy regulowany jest fotelik czy suport.
Wydaje mi się że support regulowany ma jednak więcej ''mięsa'' niż zaciski fotela - więc jest trochę cięższy. Ale jak już pisałem masz znacznie lepszą gatunkowa stal na ramę więc całościowo i tak wychodzi lepiej niż moja.
teraz po trajk-o-cikliscie przejdzie fala przez polskę w budowaniu sticków :
Trochę tak - ja trochę długo się zbierałem z wykonaniem. Wystartowałem z budową kiedy trajk-o-ciklista zamieścił fotki swojego niebieskiego sticka - rower al'a Bacchetta Strada chodził za mną dosyć długo a niebieski stick tylko przekonał mnie ze to jest to co chcę wsiąść na warsztat:) . Reszta to szukanie pionowego dawcy na support i boom, innego na przelotki ( też od booma już był bez :) ). Pospawany był już 30.05.2011, potem było dopieszczanie. W międzyczasie powstał kolejny rower, premiera za jakiś czas :).
-
Mógłbyś zdradzić jak zrobiłeś tylne widełki?
-
Zrobiłem z przedniego widelca mtb. Należy go rozgiąć na 135mm, uciąć rurę sterową i piwoty* następnie wspawać do głównej belki ramy tak:
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/TechniczneSchematyItp#5568047475323896514
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/TechniczneSchematyItp#5568047479762055810
https://picasaweb.google.com/113663826549422725409/TechniczneSchematyItp#5568047482964523666
W moim Hi zastosowałem haki otwarte do do tyłu co trochę koliduje z wspornikami fotela przy wyjmowaniu kuła. Proponuje zrobić haki otwarte do dołu.
*Jeśli zostawimy piwoty jak są oryginalnie będzie o nie ocierał łańcuch.