Wracając do tego, że miałem uzupełnić informacje o tym projekcie.
Trajka brała udział wraz z synem w zlocie 2013r. i w wątku o nim można odnaleźć jej fotki.
Na dzień dzisiejszy wygląda ona tak (bez materacyka):
(https://lh5.googleusercontent.com/-2IRO6Gu9RuY/U5NpfDbNPnI/AAAAAAAAAfI/ehJzMPes38k/s512/IMG_2652.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-9jhB7tll-r4/U5NphiF75HI/AAAAAAAAAfQ/W_BvNVhKQDE/s512/IMG_2653.JPG)
(https://lh5.googleusercontent.com/-B2C3ZnYgZ2w/U5NpquRTIGI/AAAAAAAAAf4/Ru0feJdeF3w/s512/IMG_2658.JPG)
(https://lh3.googleusercontent.com/-jtz5l-B6qI8/U5NprmIZtSI/AAAAAAAAAgA/g4zIi6Awlls/s512/IMG_2659.JPG)
W koncepcjach rozwiązania nastąpiła zmiana np. w sposobie zamocowania kół bocznych, i tak zamiast wykorzystania osi z klasycznych pedałów przeszedłem do przeróbki gotowych piast Shimano Nexus HB-IM40 pod hamulec rolkowy.
(https://lh5.googleusercontent.com/-iV8bg8Z44fU/U5NVFRxwS6I/AAAAAAAAAcw/OoNhaqT1yJs/s512/Piasta%2520jednostronna-ca%25C5%2582o%25C5%259B%25C4%2587.jpg)
Zastosowanie tych piast wymagało prac tokarskich. Dałem do przetoczenia piastę od strony wielowypustu pod hamulec rolkowy (będącej jednocześnie w tym rozwiązaniu stroną wewnętrzną czyli od strony ramy) według rysunku poniżej.
(https://lh4.googleusercontent.com/-b3TmOklgzGE/U5NVHY1vZdI/AAAAAAAAAdI/rV49Td4frck/s512/Piasta%2520jednostronna-podtoczenie%2520gniazda.jpg)
Podczas toczenia wyszło, że tzw modulator hamowania w tej piaście wychodzi-luzuje się podczas toczenia pod zadane wymiary, co wymusiło wklejenie go z powrotem na klej do metalu (Loctite) i jak do tej pory to działa.
Ośkę należało wytoczyć od podstaw. Po dokonaniu niezbędnych pomiarów rozrysowałem ją dla tokaża:
(https://lh3.googleusercontent.com/-54QZLMs8nIY/U5NVGw2AAQI/AAAAAAAAAdA/C9T_qDhh5lY/s512/Piasta%2520jednostronna-o%25C5%259Bka.jpg)
Od wewnętrznej strony zastosowałem łożyska maszynowe, a od zewnętrznej pozostawiłem oryginalne rozwiązanie kulkowe. Jak na razie działa.
Strona hamulca wymagała "podłączenia" z zwrotnicą:
(https://lh6.googleusercontent.com/-AfL5JjIhp3Q/U5NVGGyOOkI/AAAAAAAAAc4/l599YxGWmZw/s512/Piasta%2520jednostronna-nakr%25C4%2599tki%2520o%25C5%259Bki.jpg)
Połączenie to okazało się niewystarczające dla zastosowanego przytwierdzenia w postaci śruby M12 i dlatego należało je przyspawać przed zlotem, co jak się okazało w tym przypadku wykonałem za słabo bo pod koniec zlotu koła się rozjechały :) .
Lewe koło wymagało także (co okazało się w tę wiosnę) zastosowanie między hamulcem a ośką od strony wewnętrznej podkładki M12 zeszlifowanej po obwodzie aby weszła w zagłębienie obudowy hamulca. Wynikło to z zastosowania z tej strony hamulca rolkowego tylnego, gdyż hamulce rolkowe pochodziły z odzysku.
Kontynuując sprawozdanie chciałbym jeszcze zdać relację z produkcji fotelika. Wykonanie go rozpocząłem od zrobienia kopyta do gięcia:
(https://lh6.googleusercontent.com/-8cZjpnrFSgg/U5NpTPMiCJI/AAAAAAAAAdY/ECWhhgmYumk/s512/CAM00068.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-ZSvpN1e0Sx0/U5NpTiGXZaI/AAAAAAAAAdg/QGCs_BWq0fw/s512/CAM00069.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-fZdHLCpQ-DE/U5NpUfl4sJI/AAAAAAAAAdo/cAT9O_AA2oA/s512/CAM00070.jpg)
Następnie klejenie sklejki wodoodpornej 2x4mm, podczas którego w użyciu były ściski stolarskie i gwoździki.
(https://lh6.googleusercontent.com/-7LlHk8eK_SU/U5NpVRYBcNI/AAAAAAAAAdw/C0v7oR2u-wg/s512/CAM00071.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-FfeBssiVTNU/U5NpV2PYt8I/AAAAAAAAAd4/r6nBq9A8X6k/s512/CAM00072.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-SHGngRdew38/U5NpW8i8QfI/AAAAAAAAAeA/pnwB8qJtugA/s512/CAM00073.jpg)
Podczas zdejmowania z kopyta:
(https://lh4.googleusercontent.com/-eXyma56dIjI/U5NpXV_P0qI/AAAAAAAAAeI/zX9JJXSAORQ/s512/CAM00074.jpg)
Rozrysowanie i wycięcie kształtu fotelika oraz po operacji odchudznia:
(https://lh4.googleusercontent.com/-E7-xxo-N9ZA/U5NpYEZwKmI/AAAAAAAAAeQ/xxJdmqNFzpY/s512/CAM00075.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-byc4sKAoZyo/U5NpYpe62yI/AAAAAAAAAeY/hsI7LduClw0/s512/CAM00076.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-AsVulm9II-A/U5NpbS8zrLI/AAAAAAAAAe4/gI0yTluNHto/s512/CAM00084.jpg)
Sklejenie fotelika i usztywnienia wymagało jak widać dociągnięcia krzywizn wkrętami.
Mocowanie i usztywnienie fotelika zamontowane i przygotowane do klejenia na ramie w celu zdjęcia wymiaru.
(https://lh5.googleusercontent.com/-rfjVMjTByXE/U5NpZe-UENI/AAAAAAAAAeg/K19-0CB6Jtk/s512/CAM00077.jpg)
Konstrukcja przygotowana w imaku do zamontowania fotelika i kół.
(https://lh4.googleusercontent.com/-yylgWPVqgPw/U5NpZw35VrI/AAAAAAAAAeo/wwxGfo_Zybs/s512/CAM00080.jpg)
(https://lh5.googleusercontent.com/-bubUYMPJLxs/U5Npa7SqPjI/AAAAAAAAAe0/f7ZiFQiFXJg/s512/CAM00082.jpg)
Spawy i mocowanie osi koła do zwrotnicy:
(https://lh6.googleusercontent.com/-rpKf8VYRtWY/U5Npjvto-AI/AAAAAAAAAfY/PVbMEBm-M7w/s512/IMG_2654.JPG)
(https://lh4.googleusercontent.com/-aVZNPQYTus8/U5NpkffDIrI/AAAAAAAAAfg/4UM28uNHVu0/s512/IMG_2655.JPG)
(https://lh6.googleusercontent.com/-b3ADDxA1zKg/U5Npm8D7A-I/AAAAAAAAAfo/PHPsVnTtqL0/s512/IMG_2656.JPG)
Oś zwrotnicy to po prostu pręt M10, a sama zwrotnica to przyspawane dwie sztuki tulei M10 do kątownika.