forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Galerie => Wątek zaczęty przez: trajk-o-ciklista w Sierpnia 08, 2011, 01:09:18 am

Tytuł: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Sierpnia 08, 2011, 01:09:18 am
Helou ;)



Jakiś czas temu poziomy kolega z Chorwacji który już ma pewną poziomkę wyprodukowaną w Serbii (26/20swb),
zażyczył sobie coś lepszego, coś lżejszego, coś szybszego.
Człowiek przyjechał, zamówił, i oto teraz mała prezentacja jego roweru :)

Jest to pierwszy egzemplarz firmy VeloMotion (czyli Trajk-o-ciklista's bikes ;) ) która będzie produkowała takie rowery.
Stick 001 to szosówka na kołach 700c, hamulce szczękowe only, boom bez rury na przerzutkę
bo koleś zamontuje Nexus 8 i jedną zębatkę z przodu.

Jakoś nigdy nie robię zdjęć podczas samego procesu budowy ramy, żeby nie pokazywać tajemnice produkcji ;)
A tak naprawdę ręce mam brudne cały czas, więc aparatu nie wolno dotykać, ale jakoś w końcu złapałem się za telefon no i:
Pan majster daje czadu z szlifierką kątową ;)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/Photo0003.jpg)


Kompletna rama z boomem waży poniżej 2800 gram (za zdjęciu 2840g, bo 1/2 sterów nabita ;) )
Jest to rama całkiem ze cienkościennej stali z najwyższej półki, przypominam ;)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5397_resize.jpg)

Obecnie rama czeka na malowanie proszkowe, zanim się kolega zdecyduje jaki kolor w końcu chce ;)
Oto takie pierwsze zdjęcie na kolach. Będzie więcej po malowaniu, i złożeniu.

(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5411_resize.jpg)


Pozdrawiam
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: barba w Sierpnia 08, 2011, 08:11:12 am
Jest już jakis cennik? Chętnie wesprę Polską firmę.
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Jakub S. w Sierpnia 08, 2011, 08:16:18 am
Jest już jakis cennik? Chętnie wesprę Polską firmę.

:D:D:D:D:D:D:D:D:D

MSPANC
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: barba w Sierpnia 08, 2011, 08:53:29 am
Jest już jakis cennik? Chętnie wesprę Polską firmę.

:D:D:D:D:D:D:D:D:D

MSPANC

 :-\

Nie zrozumiałem nawet, gdy użyłem słownika slangu i mowy potocznej.
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Jakub S. w Sierpnia 08, 2011, 09:04:19 am
"mogłem spowstrzymać ale nie chciałem"

Otóż Igor jest z Serbii więc z tą polską firmą, to wiesz... ;)
Ale cennik przykładowy się przyda. Dobra robota, jak zwykle. Na ten niebieski stickbike miałem wielką ochotę ale w tym roku nie mam kasy na cały nowy rower, dzięki temu obecny zyskał nowe oblicze.
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Yin w Sierpnia 08, 2011, 09:08:16 am
Yea kolejny producent i to sticków :) Gratuluję i czekam na cennik - mam nadzieję że będzie można zamówić też poszczególne elementy osobno - u-bar, mocowania fotela itp.
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: barba w Sierpnia 08, 2011, 10:04:07 am
"mogłem spowstrzymać ale nie chciałem"

Otóż Igor jest z Serbii więc z tą polską firmą, to wiesz... ;)
Ale cennik przykładowy się przyda. Dobra robota, jak zwykle. Na ten niebieski stickbike miałem wielką ochotę ale w tym roku nie mam kasy na cały nowy rower, dzięki temu obecny zyskał nowe oblicze.

 ::) Ok. Ale i tak mi się rama podoba. Poczekamy zobaczymy jak to z cenami będzie.
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Sierpnia 09, 2011, 02:14:03 am
Hej :)


No tak, jestem z Serbii, i ramy na razie będą robione tutaj. Ale nie jest wykluczone że produkcja przeprowadzi się do Polski ;)

Dokładne ceny będą już niedługo. W każdym razie trzeba oczekiwać około 2k dla zestawu ramy do samodzielnego montażu.

Na dziś już zdjęcie z kierownicą. Nie ta która ma być, ale na pokaz starczy ;)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5413_resize.jpg)

I coś dla miłośników sakw ;) Zamontowany bagażnik Crosso oraz Expert Big(minus kieszeń oraz klapa)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5416_resize.jpg)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5414_resize.jpg)
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Sierpnia 12, 2011, 08:30:30 pm
Rama już w zakładzie malowania proszkowego. Tylko teraz słodkie męki dla przyszłego właściciela - jaki kolor wybrać !?;D

Wybór duży, więc sam bym się długo zastanawiał :)
A jaki kolor byście Wy wybrali ?

Arctic Blue, Arctic Silver,Sahara dust, Light green sparkle, Dark green sparkle, Graphite sparkle,Bright Red sparkle, Deep blue sparkle, Violet sparkle, Deep red sparkle, Deep Green sparkle.
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/supermetalik_resize.jpg)

Sahara dust, Pearl white, Deep red sparkle, Deep Blue sparkle
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/supermetalikzuckasta_bela_crvena_plava_resize.jpg)

Dormant green, Dormant Blue, Dormant red
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/dormant_zelena_plava_crvena_resize.jpg)

Dormant vs. Sparkle
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5457_resize.jpg)

Light gray metallic, Dark gray metallic
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/metaliksivasvetlaitamna_resize.jpg)


Pozdrawiam
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Makenzen w Sierpnia 12, 2011, 09:17:41 pm
Dormant blue! Uwielbiam niebieski kolor :)
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: storm w Sierpnia 12, 2011, 09:18:27 pm
Deep blue, albo deep red sparkle :D (4 lub 2 z prawej na 1 fotce od góry) :)
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Yin w Sierpnia 12, 2011, 09:26:28 pm
Deep red - bez sparkle ;) Mój stick też leży w lakierni, ma być gotowy w przyszłym tygodniu - biały + połysk :)
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Sierpnia 12, 2011, 10:56:56 pm
Zapomniałem powiedzieć że kolory na zdjęciach wyglądają tak sobie.
Aparat lub nie może złapać tej "głębokości" lub ja nie jestem dobrym fotografem ;)

Dormant ma taką grubą warstwę przezroczystego, jeśli ktoś kiedyś widział rame Cannondale,
oto właśnie tak wygląda, i niebieskie lub czerwone pod nim tak,tak, no ładnie po prostu ;)
Sparkle jakoś też nie pokazuję tej głębokości, i na zdjęciu raczej tak świeci niż w rzeczywistości.

A ja myślę żeby moją ramę pomalować na Pearl White, będzie ładnie z czarnym i z carbonem :)


Pozzz
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Yin w Sierpnia 12, 2011, 11:46:52 pm
A ja myślę żeby moją ramę pomalować na Pearl White, będzie ładnie z czarnym i z carbonem :)
O to to i czerwone akcenty do tego (np.śrubki).
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Sierpnia 13, 2011, 11:22:02 am
Śrubki raczej nierdzawne. Alu śrubki się nie nadają raczej, oprócz na zaciski klamek hamulcowych ;)
Hmmm, ale jakby można było zwykłe stalowe śruby pomalować, to by już było coś :)
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Yin w Sierpnia 13, 2011, 12:48:46 pm
Nadają, od trzech lat mam w pionie, w paru poziomach też się gdzieś przewinęły. Jak na razie bez problemów w: mocowaniu bidonu, mocowaniu błotników, piwotach, klamkach hamulcowych i manetce. W drobnymi proglemami - wózek przerzutki - po 3k km są lekko wytarte od wewnątrz, zmieniłem okazyjnie na tytan. Rogi kierownicy - tu jedna się zapiekła ( pewnie zapomniałem ją przesmarować przed wkręceniem) więc pewnie kiedyś trzeba będzie ją wykręci wykrętakiem ale dopóki nie zmieniam nic z kokpitu jest ok.
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: adriansocho w Sierpnia 31, 2011, 08:38:40 am

Jakoś nigdy nie robię zdjęć podczas samego procesu budowy ramy, żeby nie pokazywać tajemnice produkcji ;)
A tak naprawdę ręce mam brudne cały czas, więc aparatu nie wolno dotykać, ale jakoś w końcu złapałem się za telefon no i:

Jeśli chcesz wytworzyć jakiś fajny materiał foto z jakiejkolwiek czynności robionej przez siebie to sugeruję wziąć do robienia fotek drugą osobę. Można też postawić aparat na statywie i dać samowyzwalacz co pół minuty. Jedyna możliwość, bo w trakcie roboty wychodzą trudności i wtedy się nie chce bawić tym aparatem tylko trzeba się skupić na pracy.
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Sierpnia 31, 2011, 09:12:38 pm
Zdecydowania jest potrzebna druga osoba do tego, która może swobodnie, i w każdej chwili zrobić zdjęcie.
No ale tak myślę, przecież robienie ramy powinno być tajemnicą .. ;) 

W każdym razie rama wróciła z malowania. Koleś przyjdzie odebrać w sobotę.
A w między czasie ja przykręciłem co trzeba, no i skorzystałem z okazji i zrobiłem sesję zdjęciową ;)
Niestety no do końca da się złapać wygląd i kolor farby, ale w każdym razie jest taka mocno czerwona,
jak jabłko w cukrze, z "metallic" dodatkiem.
Pięknie po prostu. Kawał rury na wzór nie do końca sprawia wrażenie jako cały rower. 

Waga ramy po malowaniu (4 warstwy proszku)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5480_resize.jpg)


(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5500_resize.jpg)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5512_resize.jpg)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5523_resize.jpg)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5528_resize.jpg)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/Mihin%20stickbike/IMG_5483_resize.jpg)
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Sierpnia 31, 2011, 09:14:47 pm
ładna fura
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Yin w Sierpnia 31, 2011, 09:41:15 pm
Jest ładnie :) Z malowaniem jest ciekawa sprawa, rama mojego stick bike'a surowa miała 3.03kg, po powrocie z lakierni 3.24kg. Wniosek - chcesz mieć lekka ramę, nie dawaj lakieru zrób polerkę na lustro ;).
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Franc w Sierpnia 31, 2011, 10:18:23 pm
Dlaczego przedwojenne wyścigówki AutoUnion (?, chyba, że najpierw był Mercedes) były w naturalnym kolorze alu? Bo w ogóle nie miał lakieru - z lakierem był za ciężki.
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Sierpnia 31, 2011, 10:35:59 pm
Jest ładnie :) Z malowaniem jest ciekawa sprawa, rama mojego stick bike'a surowa miała 3.03kg, po powrocie z lakierni 3.24kg. Wniosek - chcesz mieć lekka ramę, nie dawaj lakieru zrób polerkę na lustro ;).

No przed malowaniem była około 2800g, więc na około 100g więcej nie narzekam ;)
A nie mówiąc już o tym że koleś założy Nexusa ;D

Pozzz
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Sierpnia 31, 2011, 10:39:13 pm

No przed malowaniem była około 2800g, więc na około 100g więcej nie narzekam ;)
A nie mówiąc już o tym że koleś założy Nexusa ;D

Pozzz

a co powinien zalozyc ? single speeda, na carbonwych zebatkach z łańcuchem 10? :)
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Sierpnia 31, 2011, 10:58:56 pm
No nie, ale bez przesady, Nexus ma 2kg. A ja narzekam jak piasta ma powyżej 350g ;)
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Sierpnia 31, 2011, 11:05:21 pm
No nie, ale bez przesady, Nexus ma 2kg. A ja narzekam jak piasta ma powyżej 350g ;)
no, ale dołóż do tej piasty koronki i przerzutke :), ale 2 kg.. to fucktycznie sporo :D
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Września 01, 2011, 10:06:33 pm
No tak

- piasta ciężka, np Szytmano FH475 450g
- kaseta ciężka, np SRAM PG970 11-34 400g
- przerzutka przeciętna 250g
- dłuższe szprychy, powiedzmy 50g (ale pewnie mniej)

no więc 1150g ;) i jeszcze trzeba co chwilę smarować piastę ;)
no ale dobra, można zmieniać biegi na postoju. Coś za coś ;)


Pozz
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: staskiewicz w Września 02, 2011, 11:32:43 am
Wykonanie bardzo ładne, spawy i szczegóły estetyczne. Jednak stosunek ceny do zestawu nie powala - 3 kg rama ze stali za 2k... Siodełko jest w zestawie (pochodzenie: od Kaczmarka, czy tam jego obecnego pomocnika)?  Co wchodzi w skład zestawu konkretnie? Napisze tak: powszechnie znana w Polsce wytwórnia, za ramę, wspornik i kierę z aluminium zażyczyła sobie ca. 1k. Rama miała ważyć wg. ich wyliczeń ok 1,9kg.   
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: gemsi w Września 02, 2011, 11:40:07 am
Wykonanie bardzo ładne, spawy i szczegóły estetyczne. Jednak stosunek ceny do zestawu nie powala - 3 kg rama ze stali za 2k... Siodełko jest w zestawie (pochodzenie: od Kaczmarka, czy tam jego obecnego pomocnika)?  Co wchodzi w skład zestawu konkretnie? Napisze tak: powszechnie znana w Polsce wytwórnia, za ramę, wspornik i kierę z aluminium zażyczyła sobie ca. 1k. Rama miała ważyć wg. ich wyliczeń ok 1,9kg.   

ceny weryfikuje rynek,  nie ma  przymusu ;)

Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: staskiewicz w Września 02, 2011, 12:14:58 pm
Cytat: gemsi

ceny weryfikuje rynek,  nie ma  przymusu ;)

Studzę entuzjazm ;D, bo pamiętam wypowiedź kolegi z Serbii:
Cena nie jest az taka straszna, ale raczej jest to cena tanszego roweru na zachodnia europe,
i za taka sama kase mamy Raptobike i Performer/TW Bents - ostra konkurencja.

Ale dobra, w kazdym razie nie jest to rower ktory zle przedstawi rowery poziome,
wiec dobrze ze jest jeszcze jedna marka rowerow na rynku.
Jak by jeszcze byl choc o 1000Zl tanszy .. albo 2000


P.S. Żeby nie było, nie mam żadnych powiązań, powinowactwa i powikłań z jakimkolwiek producentem ;)
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Września 02, 2011, 05:10:26 pm
Napisze tak: powszechnie znana w Polsce wytwórnia, za ramę, wspornik i kierę z aluminium zażyczyła sobie ca. 1k. Rama miała ważyć wg. ich wyliczeń ok 1,9kg.   


Miała ważyć, czy waży ? ;)

W każdym razie jak już mnie się cytuje, proszę o nie wyrywanie z kontekstu, i podanie linka do oryginalnego wątku.

Przymusu nie ma. Jak myślisz że ta rama od 1,9kg za 1k Zł jest lepszą ofertą niż moja, to proszę bardzo :)


Co do konkretnego roweru z cytatu, cena jest 5,5k za rowerek na Deore osprzęcie i Remerx kolami.
Zestaw Deore kosztuje powiedzmy 800Zl, takie koła może 300Zl max.
2000rama+120 fotelik+800Zl osprzęt+300kola=3220 Zl kompletny rower z takim samym osprzętem na mojej ramie, więc o wiele taniej niż wspominanych 5500Zl za rower z tego wątku.
Widelec karbonowy szosowy jak na moim 000 kosztuje 199Zł na Allegro, no i więc właśnie jak mówiłem, 2000zl mniej niż wspominany rower.
Więc nie wiem o czym chodzi z tym cytatem ? 


A to że jest ze stali, to jest źle ?
Tylko powiem że rury ST52-BK kosztują x2 razy więcej niż rury alu o podobnych charakterystykach.
Na na dalekim wschodzie są jeszcze tańsze.
Rury ST52-BK używane w The Stick ramie produkowane są w Finlandii, a nie w Chinach.
No i o ile się nie mylę, jedynie Bacchetta ma ramę wykonanej z alu a lżejszej niż The Stick.
Waży ona 2,14kg  Stalowa rama Bacchetty waży 3,04kg
Ile ważą ramy o podobnej cenie, wystarczy skorzystać z wyszukiwarki ..


POzzzz
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Września 02, 2011, 05:45:07 pm
No, w każdym razie, co do cen, już wiadomo:

2000Zł zestaw składający się z:  kompletna rama + kierownica + wsporniki fotelika + rolki łańcucha
2200Zł z szklanym fotelikiem Velokfarta
2600Zł z karbonowym fotelikiem Velokrafta

Cała rama i komponenty malowane proszkowo w 4 warstwy(metallic, candy, pearl),
na razie wybór kolorów do woli, wszystkie śruby stalowe nierdzewne.

Rama jest pod stery 1 1/8" więc każdy lekko znajdzie widelec do swoich potrzeb i gustu,
jak i preferowanego typu hamulca.


Pozdrawiam
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: staskiewicz w Września 02, 2011, 07:57:56 pm
Cytat: trajk-o-ciklista
Miała ważyć, czy waży ? ;)

Napisałem wyraźnie według ich obliczeń.

Cytat: trajk-o-ciklista
W każdym razie jak już mnie się cytuje, proszę o nie wyrywanie z kontekstu, i podanie linka do oryginalnego wątku.

Voila: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=920.msg11288#msg11288

Cytat: trajk-o-ciklista
Przymusu nie ma. Jak myślisz że ta rama od 1,9kg za 1k Zł jest lepszą ofertą niż moja, to proszę bardzo :)

Nie mówię, że lepsza. Napisałem, że szału u Ciebie nie ma! Polski producent jest dość znany na rynku zwłaszcza z ram do trialu i ostrego koła. Mają na pewno doświadczenie.


Cytat: trajk-o-ciklista
Co do konkretnego roweru z cytatu, cena jest 5,5k za rowerek na Deore osprzęcie i Remerx kolami.
Zestaw Deore kosztuje powiedzmy 800Zl, takie koła może 300Zl max.
2000rama+120 fotelik+800Zl osprzęt+300kola=3220 Zl kompletny rower z takim samym osprzętem na mojej ramie, więc o wiele taniej niż wspominanych 5500Zl za rower z tego wątku.
Widelec karbonowy szosowy jak na moim 000 kosztuje 199Zł na Allegro, no i więc właśnie jak mówiłem, 2000zl mniej niż wspominany rower.

Rama to mniej niż 1/3 ceny roweru.  W tej chwili najtańsza szosowa rama Accenta kosztuje ca. 600 PLN, waży 1,5 kg. zatem za 3 koła można mieć fajny rower. Nie jestem zwolennikiem gościa "rower poziomy nie musi być drogi" (czy jak to tam szło) i daszków. Ale tez uważam za wierutną bzdurę mantrę o wyjątkowości procesu technologicznego poziomek. Przerabiałem to w latach 90tych - Kaczmarek robił naprawdę fajne ramy, do tego  ceny miał przyzwoite...        


Cytat: trajk-o-ciklista
Tylko powiem że rury ST52-BK kosztują x2 razy więcej niż rury alu o podobnych charakterystykach.
Na na dalekim wschodzie są jeszcze tańsze.
No to napisz ile ta rura kosztuje - polski producent bazuje na włoskich Oria. Wujek google powie Ci ile kosztują.  

Cytat: trajk-o-ciklista
No i o ile się nie mylę, jedynie Bacchetta ma ramę wykonanej z alu a lżejszej niż The Stick.
Waży ona 2,14kg  Stalowa rama Bacchetty waży 3,04kg

Skoro już mowa o Bacchetta podstawowy frameset kosztuje 500 baksów. Bardzo chętnie wyślą do Polski...
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Września 02, 2011, 10:18:12 pm
Napisałem wyraźnie według ich obliczeń.

I zrozumiałem.  Ja pytam gdzie jest ta rama ? Czy robią takie i sprzedają, czy jest tylko w przeliczeniach.
Jeśli produkują, to proszę ja pokazać chociaż, bo ja o czymś takim jeszcze nie słyszałem.


Cytuj
Nie mówię że lepsza. Napisałem, że szału nie ma. Polski producent jest dość znany na rynku zwłaszcza z ram do trialu i ostrego koła. Mają na pewno doświadczenie.

Sam nie mówiłem że szał jest ;)
Doświadczenie to ma znany polski producent rowerów poziomych,
a o rowerach poziomych z znanej firmy która ma doświadczenie z ram do trialu i ostrego koła nic nie słyszałem.



Cytuj
Rama to mniej niż 1/3 ceny roweru.  W tej chwili najtańsza szosowa rama Accenta kosztuje ca. 600 PLN,

Jaka 1/3 ? Jest cena ramy, i cena części, i suma brutto zależy od tych dwóch. Może to być 1/13 jak i 3/1

Rozumiem że ta rama Accenta robiona jest ręcznie, na parę sztuk, w europie, spawacz dostaję europejską kasę za wykonaną prace,
a dostawca materiału też bierze euro, a nie Juany lub HKD a ramy się liczą w milionach ..
W dodatku na zamówienie, i że możesz wybierać jakikolwiek kolor chcesz, z naklejkami czy bez ?

Proszę nie mylić jabłko z pomarańczem.


Cytuj
Ale tez uważam za wierutną bzdurę mantrę o wyjątkowości procesu technologicznego poziomek.

Żden wyjątkowy proces technologiczny, tylko "economy of scale" jak to się mówi po angielsku.


Cytuj
No to napisz ile ta rura kosztuje - polski producent bazuje na włoskich Oria.

Też wujek google powie ile kosztuje ..

Wiem ile kosztuje wyprodukować ramę, dodaje na to minimum z którym myślę że się opłaca tego robić,
choć znany serbski producent trajków mówi że to jest za mało, i że może się i opłaca, ale rozwoju nie będzie z tyle zarobku. No cóż, spróbuję.

A jakoś nie widzę sensu żeby o tym tutaj dyskutować.
Kosztuje tyle ile kosztuje, a może się to komuś podobać, lub nie.


Cytuj
Skoro już mowa o Bacchetta podstawowy framset kosztuje 500 baksów. Bardzo chętnie wyślą do Polski...

Tak ? To czemu nikt jeszcze nie zamówił ?



Pozzzz
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Jakub S. w Września 02, 2011, 10:42:28 pm
Nie wiem jak wygląda cennik Bachetty w tej kategorii wagowej ale może jesteś w stanie to przebić z nieco większym zarobkiem niż tutaj i wysyłać framesety do USA? Tam "patyki" mają zbycie, a to nie wygląda jak garażowy eksperyment tylko pełnowartościowy produkt który "kupuje się oczami". Myślałeś o tym?
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Września 02, 2011, 11:25:23 pm
Nie wiem jak wygląda cennik Bachetty w tej kategorii wagowej ale może jesteś w stanie to przebić z nieco większym zarobkiem niż tutaj i wysyłać framesety do USA? Tam "patyki" mają zbycie, a to nie wygląda jak garażowy eksperyment tylko pełnowartościowy produkt który "kupuje się oczami". Myślałeś o tym?

Myślałem, ale uważam że nie da się. Przecież nawet największy z producentów europejskich tego nie robią (oprósz ICE)
bo dla amerykanów euro jest po prostu za drogi, a jest wielki kryzys, zwłaszcza u nich, i słabo się sprzedawało rowerów z europy nawet przed kryzysem.

Jak już kolega pisał, Strada rama kosztuje tam 500 dolarów. Alu wersja 800.
Tyle nawet ramy z Taiwanu nie kosztują tam. Taniej się nie da.
Znaczy można trochę niżej jakby to byle ogromne ilości, ale to już  wymaga ogromną produkcje i inwestycje
A wiesz jak mówią: if you want to make a small fortune in bike business, start with a bigger fortune ! ;D
A właśnie B sprzedaję najwięcej od wszystkich, i ma tylko dwie ramy, stal i alu, i każda taka sama,
i wybór koloru nie ma, modele są czerwone, lub żołte lub czarne.
Więc mogą sobie "pozwolić" na niższą cenę bo dużo sztuk sprzedają.
No i teraz mają szarą Corse 700c, ale ta Corsa jest już robiona w Tajwanie (pozostałe niby jeszcze made in usa)
jak i carbonowa CA2.0
Nawet Raptobike jest teraz robiony w Tajwanie. Midracer napewno wiem, nie wiem co z lowracerem.
Sądząc po tym że się nigdzie nie chwalą że jest made in eu, pewnie też Tajwan.


Pozzz
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: barba w Grudnia 26, 2011, 06:43:41 pm
Jak to mawia mój szefu: "Lepsza rama z dobrej stali niż z byle, jakiego tytanu!" Specjalnie nie porównuje tu aluminium, bo na taką konstrukcję alu za sztywne. No chyba, że do sportu.

Tak jestem fanem stali!

Cena za taki zestaw bardzo rozsądna!
Orłowski krzyczy 2500-3000 pln za piona.

Gdyby nie Ritchey i P-29er to The Stick by był moim kolejnym rowerem.
Może na jesieni coś sam pospawam, zobaczę jak się śmiga no i kto wie...

Ceny ram z Tajwanu są zaskakująco niskie, ale dopiero od 2000szt. Aluminiowe cirka 100 dolków/szt.
Stalowe są drogie, bo mało fabryk je teraz produkuje patrz cena roweru/ramy Kross Big Wheel.

Tu mamy do czynienia z ramą "Hand Made" klasy Premium, czyli należy porównywać do rowerów np. Brompton (Anglia), Orłowski (Polska).

Nie Mielec i tym podobne!!

Jestem szalenie ciekawy wymiarów kluczowych tych ram  :)
Kąta sterówki i odległości osi sterówki od osi tylnego koła.

I jeszcze jedno pytanie:
Jak się wspina łańcuch w Twoim białym rowerze z małego blatu na duży w korbach?

I jeszcze coś mi się przypomniało. Mała rada.
Lakier proszkowy to ZŁO. Stal pod nim koroduje. Prosty test: położyć przeźroczysty proszek na gołą stalową ramę. Bankowo z czasem piękne "korytarzyki z rdzy" (takie płytkie jak robaki pod korą martwego drewna robią) Widziałem na własne oczy. Lakiernia jedna z lepszych w Warszawie. No i rama stalowa MUSI być zabezpieczona od wewnątrz. Tak jak progi w autach. 
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Jakub S. w Grudnia 26, 2011, 10:31:56 pm
I jeszcze coś mi się przypomniało. Mała rada.
Lakier proszkowy to ZŁO. Stal pod nim koroduje. Prosty test: położyć przeźroczysty proszek na gołą stalową ramę. Bankowo z czasem piękne "korytarzyki z rdzy" (takie płytkie jak robaki pod korą martwego drewna robią) Widziałem na własne oczy. Lakiernia jedna z lepszych w Warszawie. No i rama stalowa MUSI być zabezpieczona od wewnątrz. Tak jak progi w autach. 

Po pierwsze, to proszek proszkowi nierówny. Stal musi być odpowiednio przygotowana. Najlepiej wypiaskowana przez kogoś kto ma głowę na karku i będzie się z tym delikatniej obchodził. Wtedy lakier ładnie wtapia się w strukturę stali i dobrze przylega. Zwykły lakier to też całkowicie pasywna powłoka, która fizycznie tylko oddziela ramę od otoczenia. Aktywna powłoka to dopiero chemiczna, np. ocynk.
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: barba w Grudnia 26, 2011, 10:54:23 pm
Dokładnie tak jak Saurus mówi. A w szkole jeszcze mówili tak: żadna powłoka lakiernicza nie jest idealna. Są pory etc.

Tylko proszek to taki wynalazek świetny że nie daje po sobie znać jak pod powłoką coś się zaczyna dziać.
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Yin w Grudnia 27, 2011, 08:16:52 pm
Dokładnie jak piszą przedmówcy. Trwałość lakieru zależy od przygotowania powierzchni, w bardziej zaawansowanych lakierniach stosuje się np. mycie i fosforanowanie. Jeśli lakier jest położony na jakieś małe ognisko rdzy to z czasem odpadnie.

I jeszcze coś mi się przypomniało. Mała rada.
Lakier proszkowy to ZŁO.
Pomaluj rower farbą chlorokauczukową to się dowiesz co to zło ;) Nomen omen wymieniana jako alternatywa do proszku na forum, guzik tam: syf straszliwy, beznadziejne krycie (od 6-8 warstw było potrzebne żeby podkład przestał przebijać), wodnista (zacieki) trwałość mechaniczna coś jak guma / smoła - porysujesz łatwo ale papierem ściernym z ramy tego już raczej nie usuniesz. Nadaje się to to może na płot ale nie na ramę do roweru.
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Grudnia 27, 2011, 11:17:21 pm
Noo, trzeba odpowiednio przygotować materiał do proszku, piaskować, jak i dać najpierw bazową warstwę.
Również trzeba od środka zabezpieczyć. Rury których używam są najpierw same dosyć odporne na korozje,
a dodatkowo są od środka powlekane takim tłustym coś.

Jak Orłowski ? No nie przesadzajmy :)
Jest to niezła rama, ale spawanie MIGomatem i lutowanie na precyzyjnych mufach i idealnie dopasowanych rurach, no raczej nie do porównywania ;)


Pozzz

Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: staskiewicz w Grudnia 29, 2011, 04:27:02 pm
Tu mamy do czynienia z ramą "Hand Made" klasy Premium, czyli należy porównywać do rowerów np. Brompton (Anglia), Orłowski (Polska).

Prawie się ze śmiechu pokulałem... Książki też oceniasz po okładce?
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: Yin w Grudnia 29, 2011, 07:54:51 pm
Może oglądał na zlocie? ;)
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: zito6 w Czerwca 09, 2012, 12:38:39 pm
Mógłbyś zdradzić jak zrobiłeś tylne widełki :D?
Tytuł: Odp: The Stick No.001
Wiadomość wysłana przez: trajk-o-ciklista w Czerwca 12, 2012, 11:04:58 pm
Mógłbyś zdradzić jak zrobiłeś tylne widełki :D?

Mogę ;)

1. wycinanie rurek odpowiedniej długości
2. do giętarki i gięcie
3. spawanie elementów w całość

ot takie proste ;)

Dla budowy "domowej" polecam rozwiązanie które Yin zastosował na swoim (ja zresztą parę razy też na wcześniejszych rowerach)
czyli rozgiąć przedni widelec, dospawać haki pionowe, przespawać piwoty na hamulce.
Prosta sprawa,naprawdę.


Pozdrawiam