forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Jakub S. w Czerwca 22, 2011, 08:12:53 pm
-
Potrzebuję podgiąć 28" trekkingowy widelec ze stali tak żeby założyć w nim koło 26" na którym dałoby się używać v-brake. Czyli generalnie wzmocnić wygięcie goleni do przodu. Czy ktoś opanował tę technologię? Sposób jest chyba prosty i gdzieś go widziałem, ale nie mogę odszukać...
-
Zerknij tu: https://picasaweb.google.com/jonlancekulp/RecumbentBikeProject#
A dokładnie:
https://picasaweb.google.com/jonlancekulp/RecumbentBikeProject#5593630220809608466
https://picasaweb.google.com/jonlancekulp/RecumbentBikeProject#5593630216558999282
Co prawda to tył, ale technikę chyba dało by się zastosować z przednim widelcem - kwesta wytrzymałości po podgrzaniu.
Alternatywnie - poszukaj warsztatu robiącego balustrady / zderzaki samochodów terenowych ( te kratownice z przodu) zwykle mają niezłe zaopatrzenie w giętarki.
To do pozioma czy jakiś inny projekt? :)
-
A dokładnie:
https://picasaweb.google.com/jonlancekulp/RecumbentBikeProject#5593630220809608466
https://picasaweb.google.com/jonlancekulp/RecumbentBikeProject#5593630216558999282
Takie (tylne) rurki są cienkościenne i mogą się załamać.
Saurus, jak masz kilka sztuk na próby, to możemy poeksperymentować - na zimno, lub na gorąco.
-
nie wiem może ameryki nie odkryłem ale dowiedziałem się od gostka ktory zajmuje sie wyginaniem, ze do skomlikowanych kształtow wcale nie uzywają gietarki wyginają rurki napełniając je suchym piaskiem a potem podgrzewaja palnikiem mozna wygiac tak dowolny kształt i rurce nic sie nie stanie , oczywiscie oba końce trzeba zaslepić lub zaspawać . Podobnie wygina się bambus mokry, nie wiem czy to samo można zrobic z suchym niedawno zrobilem bambusowy bagażnik :)
-
Wilgotny piasek lepiej się ubija, a końcówki rurek można zaczopować drewnem. Do widelca raczej ciężko jest wsypać piasek. W fabryce pisku nie sypią, a widelce robią i to na zimno.
-
Takie (tylne) rurki są cienkościenne i mogą się załamać.
Ta metoda jest stosowana w setkach rowerów gold rush i tour easy - daje radę. Inna kwestia to że fotel w tego typu rowerach też jest podparty na tylnym trójkącie co dale lepszy rozkład sił.
-
Tak, to do pozioma, szczegóły wkrótce :)
Niestety widelec na próbę mam tylko jeden z odciętą rurą sterową (identyczny z tym który chcę kupić). Ten nowy będę musiał kupić... nowy bo jest dla mnie odpowiednio wąski a "na złomie" może być problem z klasycznym wąskim widelcem który ma piwoty do hamulców. Rozważam po prostu wstawienie odpowiedniego na 26" ale wszystkie w akceptowalnej cenie są, wydaje mi się, zbyt szerokie. Inny problem to to że tokarz znów się naklnie przy przetaczaniu dolnej bieżni na koronie z 27,0 na 26,4 bo takie mam stery z igiełkowym łożyskiem na dole z których wreszcie jestem zadowolony i nic się z nimi nie dzieje od ok. 3000 km, w przeciwieństwie do zwykłych kulkowych które po 1000 były tak zindeksowane że utrudniały trzymanie linii podczas jazdy.
Z tą szerokością to się jeszcze okaże bo może "znajdę sobie" to dodatkowe miejsce ale wolałbym mieć jakieś możliwości gdyby się nie udało.
-
Rozumiem że do SLR-a chcesz dać 26" na przód ?
-
Ja nic takiego nie pisałem ;D
Zmieniam na razie prowadzenie łańcucha dzięki czemu pomysł jednostronnego widelca jest całkiem zbędny i da się korzystać z normalnych v-brake (tylko przerobionych z pancerzem po lewej stronie). Wszystko dokładnie opiszę jak skończę.
-
No nie mówiłem że pisałeś ;) To czekamy na nowości .. :)
-
Witam
Przedniego widelca bym nie podginał (za łatwo można przedobrzyć i się złamie (jak nie przy wyginaniu - to podczas jazdy. Tylne trójkąty to jednak trójkąty (kratownice))..
Wymyśliłbym raczej jakiś adapter obniżajcy mocownie punktu obrotu v-brakeów.
(u góry mocowany na standardowych piowotach, u doły oparty od wewnetrznej strony widelca. Nowe osie obrotu hamulców z "czegokolwiek")..
P.S>> Robiłem adapter do hamulca szczękowego w szosówce (koła 28" sa jednak mniejsze od starych 27") - ale to troche inna bajka niż z V-kami...
-
Wymyśliłbym raczej jakiś adapter obniżajcy mocownie punktu obrotu v-brakeów.
(u góry mocowany na standardowych piowotach, u doły oparty od wewnetrznej strony widelca. Nowe osie obrotu hamólsów z "czegokolwiek")..
Ja miałem w swoim rowerze adapter podwyższający punkt mocowania osi. Dzięki temu koło 20 cali wchodziło bez problemu w widelec 26 cali i piwoty wychodziły tam gdzie trzeba. Tylko, że to się da zastosować jedynie w widelcu amortyzowanym.
-
Tylko, że to się da zastosować jedynie w widelcu amortyzowanym.
Eee, nie. Przecież można:
A) wspawać druga parę piwotów dla koła 20" do widelca 26"
B) Wspawać z przodu widelca druga parę haków dla koła 20" w widelcu 26".
-
Tylko, że to się da zastosować jedynie w widelcu amortyzowanym.
Eee, nie. Przecież można:
A) wspawać druga parę piwotów dla koła 20" do widelca 26"
B) Wspawać z przodu widelca druga parę haków dla koła 20" w widelcu 26".
albo zrobic TAK :
(http://img151.imageshack.us/img151/5738/adapterdomniejszegokola.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/151/adapterdomniejszegokola.jpg/)
- bez niszczenia struktury oryginalnych części rowerowych...
P.S>> Wspawanie haków jakoś do mnie przemawia - piwotów bym raczej wspawywać się nie podjął.
-
Wspawanie haków do widelca który chcemy skracać może być łatwe, zależy od widelca. W stalowych z grubszymi goleniami wystarczy po skróceniu naciąć szczelinę a resztę ustawić już porządnie w szablonie spawalniczym (można łatwo zrobić choćby i z drewna, tylko ostrożnie spawać :D).
-
Można też bez skracania, jeśli ktoś chce używać kół 20" i 26" naprzemiennie.
(http://img62.imageshack.us/img62/3450/350pxbicycleforklabeled.th.png)
(http://imageshack.us/photo/my-images/62/350pxbicycleforklabeled.png/)
-
Tylko, że to się da zastosować jedynie w widelcu amortyzowanym.
Eee, nie. Przecież można:
A) wspawać druga parę piwotów dla koła 20" do widelca 26"
B) Wspawać z przodu widelca druga parę haków dla koła 20" w widelcu 26".
Chodziło mi o to, że te konkretnie adaptery pasują tylko do widelca amortyzowanego. Za to bez żadnych przeróbek.
-
No tak trochę inaczej zrozumiałem, dzięki za sprostowanie :). Adaptery jakieś fabryczne czy robiłeś samemu?
-
Adapter wygląda na samoróbkę. Tu go trochę widać (zdjęcie było robione jeszcze zanim zostałem właścicielem tego roweru ;))
(http://images37.fotosik.pl/913/c473ec88693cabdam.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c473ec88693cabda)
Teraz juz nie używam tego adaptera, bo mam amora na 20 cali.
-
A co się ten gęś tak gapi na rower ? ;D
-
Gęś też chciał kupić rower, ale ja go ubiegłem :D