forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Przywitalec => Wątek zaczęty przez: Ijateż w Czerwca 08, 2011, 10:30:58 pm
-
"No tak, trzecie zęby druga młodość! Zupełnie wujowi na stare lata odbiło!" - skomentował siostrzeniec, młody i dobrze zapowiadający się dr med. kiedy zobaczył moje dzieło. Cóż, z profesjonalną diagnozą polemizować trudno tym bardziej, że stare lata też się zgadzają. A cóż to takiego zrobiłem? Ano, to:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4fd2065b1273c71.html
Poziome to to tak całkiem nie jest, ale pionowe na pewno też nie, bo oś suportu jedzie wyraźnie przed rączkami kierownicy. Myślę, że znawcy sklasyfikują właściwie. Wady? Waga 25 kg, jakoś samo tak wyszło. Zakręca się lepiej niż myślałem, nie jak autobusem a co najwyżej jak VANem. O reszcie wad i o zaletach będę wiedział, jak więcej pojeżdżę, bo na razie zaliczyłem kilkanaście km. Pozdrawiam prawdziwie poziomych. :)
-
Technicznie to jest rower semi recumbent ( pół poziomy) / crank forward ( tego ładnie przetłumaczyć nie potrafię :) ). Więcej o tym typie rowerów: http://www.bicycleman.com/crank-forward-bikes/crank-forward-bicycles.htm Całkiem estetyczna konstrukcja jak na pierwszy rower, gratulacje :).
-
Powitać na forum poznańską pyrę. Dobrze, że Wlkp rośnie w siłę, szkoda, że tak powoli.
Rower całkiem całkiem. Jak na pierwszą konstrukcję a'la poziom, to świetnie to wygląda. Jak dla mnie jest też dobrą bazą na przejście z semirecumbent na całkiem poziomego.
Na razie proponuje dużo jeździć, oswoić się z rowerem i reakcjami ludzi. Zobaczyć co przeszkadza a co nie.
Po kilkuset km wyjdzie, które "dingsy" są do poprawki lub zbędne.
A siostrzeńcem się nie przejmować. Albo przejmować się i to bardzo. Pokazać mu zalety poziomek i poprosić o fachową, medyczną weryfikację tychże. A najlepiej zaciągnać go za ucho do cykloturu na jazdę testową poziomką....
-
jak na pierwszy rower to świetny :)
-
Witam i proszę o więcej zdjęć ramy, wahacza, ogólnie konstrukcji bo wygląda na przemyślaną :)
-
Witam ! Ja też w Wielkopolski, do Poznania mam 50 km na północ ( trzeba jechać koło Środy Wlkp ). Bardzo ładny rowerek ;)
-
Cudeńko. Pięknie wykonany, tylko jeździć i zarażać ideą w poziomie.:)
Pozdrower!!!
-
Fajnie, że się podoba.
Winien jednak jestem malutkie sprostowanie: To nie mój pierwszy rower tak w ogóle, a tylko pierwszy odchylony od pionu. Dotychczas zrobiłem bardzo klasyczny tandem (pod koniec lat 80tych) na kołach 28x1i3/4, którym przekręciliśmy z żoną ok. 10 tys. km zanim nadal czynny poszedł między ludzi, potem kilkanaście lat temu zrobiłem takie coś:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/52b8fefbd90e5b2c.html
Czemu takie? Po pierwsze dla hecy, po drugie żeby się dobrze do pociągu mieściło. Zwiedziłem na tym prócz okolicy także puszcze Zielonkę, Notecką, Białowieską, Rominicką, Bory Tucholskie a żeby wyjść z lasu też okolice Hańczy i Bornholm. Jakoś polubiłem ten śmieszny rowerek i jeżdżę nim do teraz. Potem zrobiłem podobny żonie, bo zazdrościła więc ten obecny rower wypada czwarty. Niedużo, ale jednak nie pierwszy.
Nowa koncepcja powstała trochę nieszablonowo. Zachciało mi się czegoś, z czego nieśpiesznie pedałując można wygodnie oglądać krajobraz więc zestawiłem stanowisko próbne:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e813076a37e4f3cf.html
Stary rowerek fitnesowy, kilka desek, trochę śrub i gwoździ i po kilkunastu minutach (no, po godzinie) można wypróbować pozycję czy wygodna, sprawdzić kąt oparcia, czy potrzebny zagłówek itd. Potem wszystko zmierzyć i odwzorować w "realu". Polecam!
Szczegóły mojej konstrukcji:
Każdy wie, że dla dobrego prowadzenia się jednośladu trzeba zgrać podstawowe wymiary: rozstaw osi, położenie środka ciężkości itd a zwłaszcza kąt nachylenia główki ramy i odsunięcie czyli offset, które razem dają wyprzedzenie.(chyba nie pomyliłem?) Można liczyć, można wzorować się na istniejących konstrukcjach, można robić próby (i błędy) a można też zrobić regulację (w mniej więcej właściwy zakres trafiłem dopiero po drugim spawaniu):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7757da218643772.html
Wystarczy klucz i mogę zmienić charakterystykę roweru w trakcie spaceru a gdy osiągnę ideał, przerobię widełki. Pewnie ktoś to już kiedyś wymyślił, ale nie widziałem nic podobnego. Aha, obiło mi się o uszy, że 60 stopni to granica zdrowego rozsądku dla kąta nachylenia główki ramy, bo poniżej przednie koło może wpadać we flatter. Czy ktoś może to potwierdzić?
Co jeszcze? Amortyzacja. Chciałem zrobić układ czteroprzegubowy, ale ostatecznie zdecydowałem się na jeden porządny przegub i elastomer.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c66db43baa7ea411.html
Coś podobnego widziałem w takiej miejskiej damce, marki nie pamiętam. Na koniec jeszcze dwa widoczki:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/91176d45cf199753.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce83d4edd263981d.html
Plany na przyszłość? Kiedy przymknę oczy, widzę jak żywy ten futurystyczny kształt z laminatu, góra 17 kg, trochę bardziej poziomy ale nie za bardzo, bo do poziomu low - racera raczej się nie zniżę. ;) Kiedy? Jak ten obecny przejdzie proces udoskonalania i bajeryzacji i trochę mi się znudzi czyli nieprędko, może na emeryturze do której lata już liczę na palcach.
Pozdrawiam! ;D
-
No witaj, widac ze spokojnie przemyslana i zrobiona konstrukcja ;)
-
Kiedy przymknę oczy, widzę jak żywy ten futurystyczny kształt z laminatu, góra 17 kg, trochę bardziej poziomy ale nie za bardzo, bo do poziomu low - racera raczej się nie zniżę. ;) Kiedy? Jak ten obecny przejdzie proces udoskonalania i bajeryzacji i trochę mi się znudzi czyli nieprędko, może na emeryturze do której lata już liczę na palcach.
Zawsze możesz "dosiąść" gotowy rower, np. na Zlocie, porównać z oczekiwaniami i stworzyć swoją konstrukcję, która będzie cieszyła oko a wygodna pozycja w pełni da relaks po pracy przy tworzeniu własnego pozioma.
-
Witam.
Ładny rowerek coś na wzór Giant Revive, ja chyba dostanę ramę w przyszłym tygodniu od tego własnie rowerka tzn. Gianta i będę chciał coś pokombinować do mojego Racera.. :)