forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Irenty w Maja 26, 2011, 09:47:39 am
-
Witam..
po zrobieniu mojej pierwszej poziomki, którą przedstawiłem w przywitalcu, chciałbym spróbować wykonać Low Racer coś na wzór "Barona". Zdjęcie poglądowe https://picasaweb.google.com/103592166218041906298/26Maj2011?authkey=Gv1sRgCP_d64Cl-dy8mgE&feat=directlink. I mam kilka pytań dla tych co już takowy robili. Pierwsza rzecz to czy rura alu 6060 T6 nadawałaby się na ramę? myślałem o fi50mmX2,5mm, czy to wystarczy? I chciałbym zastosować widelec jednostronny do przodu, wykonany z profilu aluminium. Moja waga to ok 80kg nie mówiąc już o wieku ;D.
-
Pierwsza rzecz to czy rura alu 6060 T6 nadawałaby się na ramę?
Tak, po spawaniu pamietaj o odpuszczaniu.
myślałem o fi50mmX2,5mm, czy to wystarczy?
Raczej tak.
I chciałbym zastosować widelec jednostronny do przodu, wykonany z profilu aluminium.
Z tym się jeszcze nie bawiłem, ale przy odpowiednich ściankach profilu jest do zrobienia.
-
tak przeglądałem i to by mi pasował :) http://www.automation-drive.com/m5-lowracer?guid=ON to ten niebieski, ma właśnie jednostronny widelec. Yin a powiedz mi czy sam to mogę zrobić tzn. odpuścić?
-
Witam..
po zrobieniu mojej pierwszej poziomki, którą przedstawiłem w przywitalcu, chciałbym spróbować wykonać Low Racer coś na wzór "Barona". Zdjęcie poglądowe https://picasaweb.google.com/103592166218041906298/26Maj2011?authkey=Gv1sRgCP_d64Cl-dy8mgE&feat=directlink. I mam kilka pytań dla tych co już takowy robili. Pierwsza rzecz to czy rura alu 6060 T6 nadawałaby się na ramę? myślałem o fi50mmX2,5mm, czy to wystarczy? I chciałbym zastosować widelec jednostronny do przodu, wykonany z profilu aluminium. Moja waga to ok 80kg nie mówiąc już o wieku ;D.
Hm... moze laminat ( włókno szklane) :) ?
jeśli chodzi o jednostronne mocowanie to moje wnioski, poparte argumentami kolegów ( oczywiscie nie wszytkich ) i krótkim doswiadczeniem z monowahaczem z tyłu mojego LR
- super wyglada, fajne przy zmienianiu gumy
- cięzko usztywnić ( trudniej niz tradycyjne widełki )
- wymusza stosowanie mało popularnych komponenntów ( piasta jednostronna itd )
- w zasadzie wymusza budowanie całego "widelca", w razie awarii nie wymienisz szybko całości.
w moim LR zamieniłem juz monowahacz na widelec :D
-
IMK P7 ma/miał(?) widelec jednostronny zrobiony z kroplowego profilu salingowego, który pierwotnie był stosowany jako zastrzał na sterach wysokości na Wildze (?). Jest to profil o wymiarach zewnętrznych ~72x~35 (sprawdzę w domu) i ściance min. 3mm
Dopisane po przerwie.
Profil jest dospawana do zacisku, który trzyma się na rurze skoku w widelcu (mam headshock'a). W dolnej części profilu jest wspawana tulejka do osi i hak do zacisku tarczówki. Materiał prawdopodobnie EN-AW 6063 czyli Pa38 reszta elementów z EN-AW 2017A (Pa6), oś koła 12mm z 42CrMo4 albo 41Cr4 nie pamiętam.
Profil i zacisk są wystarczająco mocne, połączenie zaciskowe na rurze skoku też trzyma, nawet ośka wytrzymuje (ale mam amortyzację). Teraz pewnie jak bym robił od nowa, to bym wymienił łożyska w piaście (maszynowe) na takie pod wałek 15mm.
Jak będę miał czas, to wrzucę rysunki.
-
Yin a powiedz mi czy sam to mogę zrobić tzn. odpuścić?
Poniekąd. Znajdujesz lakiernie proszkową i malujesz rower na kolor jaki Ci pasuje. Dodatkowo prosisz właściciela żeby malowanie było w 180-200 stopniach i żeby rama posiedział sobie w tej temperaturze przez noc. ( W zasadzie czas od 4 do 6 h powinien być wystarczający ale trochę dłużej nie zaszkodzi.)
-
;D eeee to fajnie bo tak właśnie malowałem pierwszą moją poziomkę......
-
Jak będę miał czas, to wrzucę rysunki.
Jak będziesz miał czas to fajnie by było zobaczyć.....
z góry dzięki.
Tak myślałem o tym jednostronnym bo chodzi mi o łańcuch aby miał więcej miejsca, a może jak pisze Gemsi gra nie warta świeczki. A wogóle to jak takim się skręca? bo po zdjęciach widać że przy skręcie musi opona wadzić o łańcuch. Nie mówiąc o pedałach ale do tego się już przyzwyczaiłem w mojej poziomce.
-
Opona, przy skręcie w prawo zaczepia minimalnie o dolną nitkę łańcucha (górna nitka idzie na wysokości gumowej osłony skoku amortyzatora) i zupełnie nie przeszkadza. Łańcuch jest w rurce, która spokojnie ślizga się po oponie. IMHO najlepsze rozwiązanie jakie mogłem zastosować.
-
Opona, przy skręcie w prawo zaczepia minimalnie o dolną nitkę łańcucha (górna nitka idzie na wysokości gumowej osłony skoku amortyzatora) i zupełnie nie przeszkadza. Łańcuch jest w rurce, która spokojnie ślizga się po oponie. IMHO najlepsze rozwiązanie jakie mogłem zastosować.
tak Ty piszesz o swoim, ale mi chodzi o tego m5 lowracer ze strony http://www.automation-drive.com/m5-lowracer?guid=ON, ciekawe jak to skręca :-\
-
Taki M5 CarbonLowRacer skręca świetnie - jak 15 metrowy Solaris :D Już lepiej mieć klon ZOX'a (FWD ze sztywnym bomem i zginanym łańcuchem) - wysokość podobna, tylko skręca dużo lepiej.
Wklejam link do mojego folderu dokumentów Gógla z rysunkami widelca:https://docs.google.com/leaf?id=0BzODfWP8IJnfZDU4MTNlYmItZDJhZC00NGE2LWI4YWItYjUzZmE4OGUyOWNl&hl=pl (https://docs.google.com/leaf?id=0BzODfWP8IJnfZDU4MTNlYmItZDJhZC00NGE2LWI4YWItYjUzZmE4OGUyOWNl&hl=pl)
-
Jako użytkownik lowracera ...wprawdzie stalowego... chcę dodać swoje "trzy grosze".
Miałem też okazje ogladać oryginalnego Barona na zlocie w Rogalinku.... (najlepiej gdyby wypowiedział sie sam właściciel)
1. Oryginalny Baron jest chyba zrobiony z rury 50x3
2. W oryginalnym jego widelcu nie mieszczą się opony powyzej 1.25" ;)
3 Dzieki rolce nad przednim kołem łańcuch nie koliduje z kołem. Ułatwia to niektóre manewry i tylko przy małych prędkosciach ... ale też trzeba pamietać do czego Low Racer... jeździc nim w trudnym terenie np po piasku się nie da. (Baron X-Low był robiony bez tej rolki ale to raczej maszyna głównie do ścigania)
4. Osobiście zrezygnowałem z prób uzycia widelca jednostronnego ...szybkość LowRacera + nasze drogi mogą szybciutko go unicestwić ;-)
5. Radzę bardzo poważnie pomysleć o amortyzacji (koniecznie z tłumieniem )... . Już nie duże nierówności sprawiają ze sztywny lowracer traci bardzo dużo ze swojego podstawowego atutu jakim jest prędkość.
-
Dzięki Franc za rysunki...
A koledze MrRobot dzięki za cenne uwagi, po to jest forum :), ja też zastanawiam się na tym przednim widelcem, bo mam teraz SWB z pełną amortyzacją i fajnie się jeździ ale to typowy turystyczny. Myślę że narazie zrobię próby na na normalnym widelcu, chyba że zdołam dostać coś na wzór http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_amortyzator-cm-50a-DNM.html?PT=53159639&PZTA=8&HNT=T&PD=53010589&WSZDZ=T.
"1. Oryginalny Baron jest chyba zrobiony z rury 50x3"
ja myślałem o 50x2,5 ale to też cenna uwaga, a może napisze ktoś kto ma barona, coś o nim?
"2. W oryginalnym jego widelcu nie mieszczą się opony powyzej 1.25"
a w takim rowerku nie potrzeba szerszych w końcu to szosowy, no chyba że brać poprawkę na polskie szosy ;D
-
Mój IMK P7 lowracer'em nie jest, raczej skromne GrandTourismo, ale wysokość fotela to w założeniach 45cm, kąt oparcia 30O,wysokość suportu 60cm i dzięki jednogoleniowemu widelcowi i headshock'owi w główce ramy (+ tylne koło na wahaczu) jest wystarczająco szybki i wygodny.
-
czy może ktoś wie czy w okolicach Gorzowa lub Poznania jest jakaś firma co specjalizuje się z gięciu rur aluminiowych takich jak fi 50 mm x 3mm (ścianka )?. Chodzi mi o kąt ok. 75 stopni.
A może być też we Wrocławiu :)
-
i headshock'owi w główce ramy
Korzystałeś z jakiegoś gotowego headshock'a + profill salingowy, czy do jakieś rozwiązanie "zrób to sam" w stylu patentów z recumbents.com/wisil/?
-
Czysta, żywa samoróba, plany powstały w oparciu o pomysły z Wisil i własne przemyślenia ograniczone budżetem. Jest to amortyzator sprężyna-elastomer o skoku <25mm, pasujący do główki ramy 1 1/8" o długości 145mm.
-
Jest to amortyzator sprężyna-elastomer o skoku <25mm, pasujący do główki ramy 1 1/8" o długości 145mm.
Tzn. w formie gotowego elementu? Zastanawiałem się czy nie dało by się wyjąc amortyzatora powietrznego z goleni widelca i upchać go w główce ramy. Nie wiem czy w przypadku amortyzacji powietrznej goleń amortyzatora nie robi za ścianki trzymające ciśnienie, czy jest to całkiem osobne obudowany element. W sumie od trzech lat jeżdżę na powietrznym rock shock'u ale sekcji mu jeszcze nie robiłem :)
-
Znaczy zaprojektowałem konstrukcję która wymaga standardowych sterów 1 1/8" i ma długość ~200mm czyli pod główkę ramy o długości ~145mm i tyle. Jest to gotowy moduł na którym zaciska się poprzeczkę widelca o średnicy zacisku D22.5H8.
Konstrukcja działa, choć jak bym miał budować jeszcze raz to zainwestował bym w komplet przeciskaczy do wielowpustów - amortyzator działałby bardziej precyzyjnie i miałby mniejsze luzy (w tej chwili za zabezpieczenie przed obrotem pomiędzy rurą skoku a rurą sterową odpowiadają dwa dokładane wpusty a powinien być wielowpust integralny).
Jeżeli miałby tam być jakiś inny element amortyzujący to musiałby mieć <D18mm i długość zbliżoną do 200mm.
-
A tak zapytam co myślicie o zastosowaniu przedniego koła 16" zamiast 20"?
-
A jaki rozmiar z tyłu.?
-
A tak zapytam co myślicie o zastosowaniu przedniego koła 16" zamiast 20"?
Dać się wszystko da pytanie po co? Już koło 20" sporo traci na kiepskim asfalcie.
-
A jaki rozmiar z tyłu.?
z tyłu 26".
-
Yin ma racje ,straty będą na samej 20 a co dopiero na 16, ja w swoim , niby Low Racerze będe miał koło z przodu 20 , a z tyłu 26, tylko mój będzie niskim cruzbikiem.
-
16"? To zonacząłoby, że nawet w bele Warszawie nie przejedziesz żywy bez strat prze skrzyżowanie Grójeckiej z banacha :D Po prostu :D Pośrodku wpadasz w taką wyrwę, które rozwala dowolne stery na 20" amorku, o 16" wolę nie myśleć... Pewnie z pół koła by się tam zmieściło... :/
Niestety, ale Polskie Drogi to nie jest kraj dla małych i słabych kół... :]
-
Tak przymierzyłem się do tej 16" i na wygląd to fajnie jest :) https://picasaweb.google.com/103592166218041906298/LowRacer?authkey=Gv1sRgCMfE6eWv_fnuXg&feat=directlink
Yin ma racje ,straty będą na samej 20 a co dopiero na 16,
ale o jakich Wy mówicie stratach? napęd jest na tył, to tylko że trzeba by omijać dziury ;), ale w końcu to nie turystyczny. A za to pedały nie będą sięgać koła ( na zdjęciu ten przód będzie oczywiście trochę krótszy i regulowany) i można suport puścić niżej. Chyba pokuszę się i zrobię na 16-tce a w razie czego zawsze można będzie wstawić inny widelec :). Może jakieś opinie jeszcze, a może ktoś już robił na 16" ??
Niestety, ale Polskie Drogi to nie jest kraj dla małych i słabych kół... :]
a ten widelec jest od takiego jedno-kołowca cyrkowego i jest mocny a łożyska ma kulkowe, a piasta to prawie suport :)
link już chyba działa ;).........
-
Sąsiad zrobił SWB w układzie 16-26" i nie narzeka na ten układ, potem zrobił też 20-26" ale woli pierwszy. Dzięki temu ma bardzo nisko suport- poniżej fotela (w SWB!!), który też nie jest jakoś strasznie wysoko. Jeździ nim do pracy do Konstancina, ma wspomaganie elektryczne i jakoś daje rade.
-
Może jakieś opinie jeszcze, a może ktoś już robił na 16" ??
Coś Ci z tym zdjęciem/linkiem nie wyszło ;)
Miałem fwd lowracer na dwa 16" (349x40)
Dopóki droga była gładka, to super się jeździło. Przez małe, i lekkie koło napędowe bardzo dobrze przyspieszał.
Ale po wertepach się strasznie jeździło. Niewygodnie, i wolno. Jak wypuszczałem trochę powietrza z opon to bywało ciut lepiej, ale nic nie pobije wygodę dużego koła.
Niestety low racer nie może mieć 26" koła ;)
(http://i113.photobucket.com/albums/n227/iralic/FWD%20Lowracer/lageracer_resize.jpg)
-
Może jakieś opinie jeszcze, a może ktoś już robił na 16" ??
Coś Ci z tym zdjęciem/linkiem nie wyszło ;)
Miałem fwd lowracer na dwa 16" (349x40)
Dopóki droga była gładka, to super się jeździło. Przez małe, i lekkie koło napędowe bardzo dobrze przyspieszał.
Ale po wertepach się strasznie jeździło. Niewygodnie, i wolno. Jak wypuszczałem trochę powietrza z opon to bywało ciut lepiej, ale nic nie pobije wygodę dużego koła.
Niestety low racer nie może mieć 26" koła ;)
zdjęcie już poprawiłem.
ja chcę zrobić napęd na tył, na koło 26", widzę że rama metalowa, ja chciałem z rury aluminium, ale jest problem bo rurę mogę mieć bez problemu ale nie ma gdzie wygiąć :( jeszcze szukam ale chyba zrobię z profilu alu 50x30.
A tak teraz myślę że może napęd dać na przód ale odpowiednie przełożenie. A możesz mi przesłać więcej zdjęć tego Twojego rowerka? tak abym mógł się na czymś wzorować. Najlepiej na priv.
Jeździ nim do pracy do Konstancina, ma wspomaganie elektryczne i jakoś daje rade.
A możesz mi powiedzieć czy ten sąsiad to też jest na forum, bo właśnie chciałbym się dowiedzieć jaki by trzeba było silnik zastosować do mojego SWB aby wspomagać go pod górę. Czy np. silnik 250W/24V wystarczy czy trzeba jakiś większy. Chodzi mi o napęd w tylnym kole.
-
Maciek czasem chyba zagląda, ale chyba nie uczestniczy(?).
Z tego co pamiętam, silnik ma od hulajnogi ~350W i napędza przednie koło poprzez przekładnie łańcuchową z wolnobiegiem.
-
z tego co wiem maciek ma fabryczny rowerek z fabrycznym silnikiem w przedniej piaście
-
Chodzi mi o Maćka Bartoszewicza ze Starej Iwicznej koło Warszawy, jak ostatnio widziałem jego rower, to była to samoróbka, własnoręcznie przez Maćka spawana, z własnoręcznie przez niego doczepionym do widelca silniczkiem.
-
A możesz mi przesłać więcej zdjęć tego Twojego rowerka? tak abym mógł się na czymś wzorować. Najlepiej na priv.
Oczywiście :) Prosze http://s113.photobucket.com/albums/n227/iralic/FWD%20Lowracer/
Rowerek mi się bardzo podobał. Jedynie kąt główki nie był dobry (za pionowy) trzeba dać standard ~70 stopni raczej.
Pozzz
-
Rowerek mi się bardzo podobał. Jedynie kąt główki nie był dobry (za pionowy) trzeba dać standard ~70 stopni raczej.
Pozzz
dzięki, a co do kąta główki to też już walczyłem w SWB i zmieniłem na nawet mniejszy niż 70 stopni.
-
Przypadkiem byłem za giełdzie samochodowej i znalazłem ciekawą ramę :) i tak pomyślałem coby coś z niej zrobić, i tak zainspirowany rowerkiem Petera Osterversnik z Sloveni (http://www.recumbent-gallery.eu/recumbent-lowracer-creation-from-slovenia/ ) zrobiłem wstępny projekt rowerka na tej ramie https://picasaweb.google.com/103592166218041906298/LowRacer?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMfE6eWv_fnuXg&feat=directlink no i dzisiaj pierwsza jazda :) http://www.youtube.com/watch?v=9y8JHhCHq8E . Początki kiepskie ale potem nawet poszło. Narazie przód zrobiłem jak widać z części metalowych w przyszłości alu. Myślałem że będzie można jeździć bez trzymania kierownicy ale jak narazie to nic z tego :( chyba trzeba więcej potrenować. Pożyjemy zobaczymy. Tak myślę że jutro wstawię do tyłu koło 26" zamiast tego 20" będzie lepiej wyglądać.
-
dla mnie extra :)
-
suport jest za nisko nie da sie pożądnie depnąć przy tak niskim suporcie pozycja powinna być siedząca albo suport wyżej nie że się czepiam :)
-
... nie że się czepiam :)
powinienes zacząć od : "wydaje mi się" :)