forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Różności => Wątek zaczęty przez: gemsi w Maja 19, 2011, 08:10:03 pm
-
no i stalo sie, w wyniku chwilowego zrywu emocji zanabylem uszkodzoną ramę z węgla :)
są dwie opcje :
1. napawic i sprzedac / jezdzic
2. przebudowac :)
no to rzucac pomysłami
link do aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=1606582600
-
W pierwszej chwili pomyślałem - naprawić ( opcja pocięcia zawsze zostaje, poskładać w całość trudniej), pojeździć i potem ewętualnie przerobić na pozioma. Ale jak zobaczyłem uszkodzenie hmm ciężka sprawa główka ramy raczej do wywalenia musiał byś laminować nową. Może być problem żeby zrobić to tak żeby rama mocno nie utyła i jednocześnie była wytrzymała. W razie ponownego pęknięcia w takim miejscu w terenie można się ładnie roztrzaskać. Może naprawić i dać wrogowi do testowania ? ;)
Alternatywnie był by z niej ładny tył do węglowego lwb w tym stylu:
(https://lh4.googleusercontent.com/_hFe7H_ZP5Zk/S27lvnO79pI/AAAAAAAAAyA/lM0KrN_I3nE/kuba_basia_3.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/_hFe7H_ZP5Zk/S27l8RB28FI/AAAAAAAAAy4/ko_VkRYJgOk/423605555.jpg)
Z niska wagą i stosunkowo niskim suportem to był by świetny sprzęt na podjazdy.
-
W pierwszej chwili pomyślałem - naprawić ( opcja pocięcia zawsze zostaje, poskładać w całość trudniej), pojeździć i potem ewętualnie przerobić na pozioma. Ale jak zobaczyłem uszkodzenie hmm ciężka sprawa główka ramy raczej do wywalenia musiał byś laminować nową. Może być problem żeby zrobić to tak żeby rama mocno nie utyła i jednocześnie była wytrzymała.
myslalem o wlaminowaniu nowej glowki z aluminium, oceniam ze zwiększy to wage o jakieś 200g
-
Jeździć ? Na TYM !? Zwariowałeś !? :D
Już zauważyłem tego sprzedawcę, że często ma w ofercie uszkodzone ramy.
Myślę że żadna to okazja powyżej 200Zł, dla nas który ją chcemy tylko "na części"
ale można zaoszczędzić dużo czasu używając już gotowy trójkąt, głowice, suport ..
Jeśli nie wiesz co z tą ramą zrobić, to chętnie ją kupie :D
Patrz :D
(http://www.rbr.info/components/com_virtuemart/shop_image/product/Carbent_Raven_Sp_4a94231927710.jpg)
-
J
Jeśli nie wiesz co z tą ramą zrobić, to chętnie ją kupie :D
no ... jaaaasne, juz ci ja wiozę :), lepiej mi podaj namiar na więcej zdjęć do tego Twojego Hi racera, zeby sie dało dokładna kopie zrobic :D
-
Skreślam to co napisałem o lwb, ten hi racer jest o wiele bardziej godny tej ramy :)
-
lepiej mi podaj namiar na więcej zdjęć do tego Twojego Hi racera, zeby sie dało dokładna kopie zrobic :D
no ... jaaaasne, juz ci wysyłam ;)
-
no ... jaaaasne, juz ci wysyłam ;)
A tak juz na serio, to on jest na 700c ?
-
No jak dzieci normalnie ;)
Trzeba szukać pod hasłem "carbent raven":
http://www.rbr.info/community/blog/14-travis/217-photos-of-the-carbent-raven-carbon-fiber-recumbent.html
http://ridewithgps.com/gears/714
http://amlingscycle.com/product/carbent-hpv-raven-frameset-1382.htm
http://ridewithgps.com/gears/820
A tak juz na serio, to on jest na 700c ?
Tak jest w specyfikacji.
-
Raven jest na 700c a Sea Dragon na 650.
Rama jest ta sama, wszytko takie same raczej, tylko Raven ma dłuższe widełki tylne, na 700c koło.
Ty byś mógł na 26" bo są miejsca na V piwoty by ich przykręcić, ale 700c też się zmieści, tylko wtedy hamulec tarczowy, lub adapter na v-brake dla 700c.
Można też "wbudować" dziurkę na szczękowe, ale to już trochę roboty.
Pozzz
-
Rama ktora kupilem ma hak do tarczy, ja mam zacisk i tarcze ktora miala byc w lowracerze, ale nie bedzie montowana wiec natiralnym bedzie zamocowanie tarczowki. A mialem tandem robic...
-
Patrzyłem na tą druga ramę, prawie taka sama .. chciałem kupić.
Jeszcze się pytałem kolesia czy jest odbiór osobisty, bo na aukcji nie bardzo jasne.
Aukcja się kończyła w środę, wiec się nie śpieszyłem z licytowaniem ..
Wróciłem z brevetu, i tam aukcja ukończona przed czasem, w piątek po południu.
Sprzedane za 255zl niby.
Wtf ? Co za chuj, z przeproszeniem ! Jak aukcja bez "kup teraz" opcji, to aukcja %%$&*^%^ a nie tam kończyć przed czasem, bez choć ostrzeżeniem o tym w opisie przedmiotu .. :/ :/
-
Wtf ? Co za <beep>, z przeproszeniem ! Jak aukcja bez "kup teraz" opcji, to aukcja %%$&*^%^ a nie tam kończyć przed czasem, bez choć ostrzeżeniem o tym w opisie przedmiotu .. :/ :/
no niestety czasami sprzedawca dostanie ofertę i umawia się na natchmiastową sprzedaż, rozumiem że aukcja została zakończona bez wycofywania ofert ?
-
A powiedzcie mi skąd sie bierze taki długi mostek ( poza tym, że można zrobić), a po drugie jak się go skręca ze sterami ?
mam kilkla pomysłów, ale nie chciałbym wyważać otwartych drzwi
-
To czy będziesz potrzebował długiego mostka jest mocno zależne od tego gdzie dasz główkę ramy- im bardziej do przodu tym mostek może być krótszy ( kiera dalej = więcej przestrzeni na nogi = brak neel strike).
Alternatywnie możesz wygiąć końcowy odcinek rury i dospawać zacisk mocujący kierownicę.
U siebie planuję wykorzystać podobny patent jak jest w dolnym mocowaniu booma kierownicy do hulajnogi - rura rozciętą od dołu i zacisk pod siodłowy x2.
Eh zupełnie mi wypadło z głowy że bawisz się laminatami - więc jeszcze prościej: mostek wykonany z rurki alu od góry wygiętej na końcówce wygięcia wlaminowane poziomo dwie rurki fi 8mm tak jak to jest w standardowych mostkach. Zamknięcie zacisku można wykorzystać z jakiegoś starego mostka może w Twoim zaprzyjaźnionym serwisie będą mieli.
Jak by opis był mało przejrzysty to pisz, machnę jakiś szkic.
-
Zastanawiam sie nad wygoda takiego rozwiazania kierownicy, jakos nie przekonja mnie wyciagniete di przodu rece. Czy open cocpit nie bedzie wygodniejszy ?
-
Wygoda to kwestia mocno indywidualna - natomiast w 90% poziomek typu hi-racer jest właśnie kierownica typu supermen bar (SB) ( inne nazwy to U-bar czy właśnie open cockpit, jak rozumiem chodziło Ci o hamster bar / tiller steering). Zaletą SP jest świetna stabilności przy większych prędkościach - jeżdziłem moim swb z hamster bar w układzie 26x26 i sterowanie przy większych prędkościach nie było tak przyjemne jak w układzie 26x20. Pozycja rąk - dla mnie oba typy kierownicy są wygodne, w SB trzeba dobrze ustawić kierownicę żeby nie uderzać kolanem i jest ok. Manewrowanie i ciasne skręty i tak robi się zwykle z nogami na ziemi więc ograniczenie ruchu kierownicy jakie jest w jeździe nie przeszkadza tak bardzo.
Artykuł Open Cockpit vs. Tiller:
http://duncan-brain.blogspot.com/2009/01/open-cockpit-vs-tiller-preying-mantis.html
-
Ja też "nie wierzyłem" w U-bar, ale w końcu zrobiłem.
Najpierw było strasznie niewygodne, bolały mnie mięśnie ramion .. ale po tygodniu już było ok.
I później stwierdziłem że to jest naprawdę extra :)
Stabilność(większa kontrola) może jest, ale przede wszystkim daje taka kierownica łatwość siadania/zsiadania z roweru,
jest komfortowa, można używać każdy typ manetek (grip shift, trigger, bar-end jak i dual control)
Jest również większy komfort jak jest gorąco, bo podpachy są "otwarte", jak i wewnętrzna strona łokcia,
więc tam też się nie poci.
Pancerze i linki nie mają jakieś dziwne i ostre zakręty, a jeszcze można ich schować pod taśmą (jak na szosówkach) i mieć porządek.
Do tego jeszcze jest gdzie przymocować światła systemami przeznaczonymi na rowery pionowe.
Wady ? No wygląda taka duża ;)
Też uda mogą haczyć o kierownice lub bar-end manetki przy zakrętach,
ale to dużo zależy od samej szerokości kiery, jak i kierowcy ;)
Ja na stick bike-u miałem 52cm z grip shift i było ok.
Bacchetta ma nieco węższe, jak i końce wygięte na zewnątrz.
Ja miałem pod prostym kątem, tak mi wyglądało bardziej estetyczne, a i okazało się przydatne jak się rower parkuje opierając się kierownicom o ściane.
W każdym razie warto spróbować.
Pozzz
-
no niestety czasami sprzedawca dostanie ofertę i umawia się na natchmiastową sprzedaż, rozumiem że aukcja została zakończona bez wycofywania ofert ?
Tak, po prostu zakończona w piątek zamiast we środę, a oferty pozostałe, i niby wygrała najwyższa oferta (255Zł)
Bezsensu. Aukcja to aukcja, a nie tam jakieś oferty i pytania typu "za ile pan da od ręki" (czy jakoś tak się mówi?)
a odpowiedź powinna brzmieć "za tyle ile pan wylicytuje" ;)
Jeśli już, to się wstawia opcja "kup teraz", a nie tak.
No ale dobra, było co było, już się skończyło (sprzed czasem) ;)
Pozzz
-
zrobilem sobie kalkulacje, zadalem pytania do producenta rur carbonowych i mi wychodzi ze 1 m rury to 1 kg,
rura nosna z tego Hi Racera ma okolo 140 cm, z tego mi wychodzi ze sama rura bedzie wazyla 1400 g, tyny trojkat bedzie wazyl jakies 700g,
do tego musze jeszcze doliczyc glowke + 200 g na klejenie, w sumie wychodzi mi 2500g sama rama, no i sie zastanawiam, czy warto to robic z gotowca ( w sensie rury), a moze ta rura jest po prostu za mocna ( za gube sciany),
przypominam ze rama do mojego LowRacera zrobiona ze szkla wazyla 2500g ( co prawda bez bomu i mufy ), ale to jakies 400 g, wiec... wiec znowu mam dylemat, cholera... chyba zaczne kleic sam na styropianie i bede sprawdzal sztywnosc w miare nakladania kolejnych warstw. a moze skupic sie na dobrym i lekkim osprzęcie
p.s.
chyba oszalalem ze zaczynam patrzec na wage :/
-
zrobilem sobie kalkulacje, zadalem pytania do producenta rur carbonowych i mi wychodzi ze 1 m rury to 1 kg,
rura nosna z tego Hi Racera ma okolo 140 cm, z tego mi wychodzi ze sama rura bedzie wazyla 1400 g,
Rura alu fi 50mm ścianka 3mm długości 140cm ma 1.68kg. ( opcja pancerna)
Analogiczna z ścianką 1.5 mm 0.86 kg ( opcja lekka).
Kolejna ścianka 1mm - 0.58 kg ( opcja alu laminowanego czarną - samo było by już raczej ryzykowne na naszych drogach.)
chyba oszalalem ze zaczynam patrzec na wage :/
E tam, to znaczy że robisz postępy w cyklozie ;). Objawem chorobowym jest kupowanie tytanowych śrubek żeby zbić 5g (co innego śruby alu - powiedzmy rozsądny stosunek ceny w wagi w porównaniu z stalowymi - kwestia że w niektórych miejscach odpadają ( mostek) )
-
Rura alu fi 50mm ścianka 3mm długości 140cm ma 1.68kg. ( opcja pancerna)
Analogiczna z ścianką 1.5 mm 0.86 kg ( opcja lekka).
Kolejna ścianka 1mm - 0.58 kg ( opcja alu laminowaego czarną - samo było by już raczej ryzykowne na naszych drogach.)
no własnie wydaje mi się że Igor troche przesadził z kalkulacją obciążen bo zaproponował rure fi 70mm o grubosci 4 mm, to jest wg mnie mega pancerz, mam w garazu maszt carbonowy o grubosci scianki 2 mm i srednicy 46 mm i sztywne jak cholera
w ofercie jest jeszcze 50 mm grubosc 3 mm, waga 390 g / m
lub 40 mm grubosc 3 mm, waga okolo 350 g/m
wydaje mi sie ze to 50 mm byloby ok
są jeszcze profile prostokątne
-
Nie mam doświadczenia z carbonem ale patrząc na wytrzymałość alu i stali myślę że dobrze wykonana rura z czarnej fi 50 z ścianką 1.5 powinna być ok. Max to fi 60 z ścianką 1 mm. W miejscach newralgicznych typu główka ramy itp można dać te 2 mm. Ta fi 70 mogła by być problematyczna - jak dobrze w laminować rurę suportu która ma sama 70mm?
-
Nie mam doświadczenia z carbonem ale patrząc na wytrzymałość alu i stali myślę że dobrze wykonana rura z czarnej fi 50 z ścianką 1.5 powinna być ok. Max to fi 60 z ścianką 1 mm. W miejscach newralgicznych typu główka ramy itp można dać te 2 mm. Ta fi 70 mogła by być problematyczna - jak dobrze w laminować rurę suportu która ma sama 70mm?
no właśnie wydaje mi sie ze 50 mm spokojnie wystarczy, tylko że znowu w ofercie nie ma nic cienszego niz 3 mm, 40 mm jest grubosci 2 mm, czy 40 nie będzie zbyt wiotkie ?
-
Obok mnie stoi dziś pospawana rama wzorowana na Bacchetta Strada, co prawda z stali ale główna rura to właśnie 42x1.5. Musisz mnie spytać jak dokończę składać maszynę i nabije trochę km - na razie sam nie wiem czy bez amortyzacji na oponkach 1" na naszych drogach nie kleknie :). Co do elastyczności - popytaj na pl.sci.inzynieria, mogę jedynie przypuszczać że te same fi rur z czarnej są bardziej elastyczne od stali, ale tu są istotne jeszcze takie czary jak kierunek włókien itp. Ale to tylko luźnie przypuszczenia oparte na paru przeczytanych informacjach, jak pisałem wcześniej doświadczeń z carbonem nie mam.
-
Nie piszcie "z czarnej" o kompozycie bo dla mnie i pewnie wielu innych "rury z czarnej" to rury ze stali konstrukcyjnej, tak samo wszelkie "blachy czarne" itp. ;)
-
"rury z czarnej" to rury ze stali konstrukcyjnej
Kiedy one są szare ;) ( Czarna jagoda jest czerwona bo jeszcze zielona ;) )
-
Dzisiaj odebralem przesylke z rama z allegro, prawie sie posikalem z wrazenia jak poczulem ( a raczej nie poczulem) jej wage podnoszac paczke :)
-
bylem dzisiaj w serwisie, przy okazji wyciagnalem z bagaznika carbona, zeby dobrac hak do przerzutki, serwisant podniecil sie podnoszac rame ( twarz mu sie rozesmiala od ucha do ucha), a mina którą zrobił jak powiedziałem że rama idzie do pocięcia - bezcenna
-
Co powiedział jak zobaczył główkę ramy ?:)
-
Co powiedział jak zobaczył główkę ramy ?:)
no jego zapał trochę osłabł, ale powiedziałem że jak bardzo chce to ja mu wstawię nową główkę i sprzedam mu tą rame za 999 PLN :)
-
zrobiem sobie szkic high racera o rozstawie osi 117 cm, wychdzi na to ze przy takim rozstawie pozycja pilota jest dokladnie taka sama ja na moim K3, czyi ze... :)
(https://lh6.googleusercontent.com/-mQxRKvGKdRo/Tef8mJGy2LI/AAAAAAAAEDo/UA91DA2Ev7M/s800/gbike.jpeg)
-
W moim jest 129cm od osi do osi. Może warto by zwiększyć rozstaw ( główna belką), minimalnie cofnąć główkę ramy i dać większy prześwit koło - korba? U mnie prześwit to 5.5cm miedzy osią pedału a opona przy widelcu 26" i kole 26".
-
wlasnie sobie robie pomiary na zdjeciu i mi wychodzi ze tyl to jest 700c a przod to 26", w zwiazku z powyzszym rozstaw mozna powiekszyc do 125-9, bo rozstaw 117 i 2 x 700c to jakos slabo wyglada, a chcialem isc na łatwizne i nie ruszac przedniego widelca, widac nie dane mi jest bazowac na fabrycznych czesciach, chyba ze uda mi sie dorwac szosowy widelec karbonowy pod kolo 26", wogole jest cos takiego dostepne w sprzedazy ?
-
Widelec pod 650c powinien pasować, z dostaniem może być kłopot sam się za takim rozglądam (warunki - areo, lekki, i za rozsądne pieniądze (używany) ). Chyba zostaje polowanie na ebay.
-
Widelec pod 650c powinien pasować, z dostaniem może być kłopot sam się za takim rozglądam (warunki - areo, lekki, i za rozsądne pieniądze (używany) ). Chyba zostaje polowanie na ebay.
poszukalem widelców 650 i ceny takie ze kosmos, kilkaset EUR, wiec najprawopodobniej bede skracał carboniaka z 700c do 650c ( generalnie juz ten sposob przerabiania widelca przerobilem wiec nie ma problemu, poza czasem, ale sie nie spiesze)
W tym rowerze bede testował nową żywicę LG730 z utwardzaczem HG700, jest to żywica która jest przystosowana do sztywnych laminatów, wymaga lekkiego utwardzenia w "piecu", ale z tym tez nie ma problemu bo wszystkie laminaty wygrzewam w "piecu" ( tunel foliowy),
no i tyle
-
Dasz jakieś fotki tego piecyka? Jaką temperaturę maksymalną da się uzyskać?
-
Gemsi: a może się zrzucić, kupić regenerowany agregat od lodówki i zrobić pompę próżniową?
-
Gemsi: a może się zrzucić, kupić regenerowany agregat od lodówki i zrobić pompę próżniową?
Koszt pompy prozniowej to kilkaset zlotych ( agregat + zbiornik wyrównawczy), ale to inna technologia, wiec się zbieram do tego jak pies do jeża, może dzisiaj sprawdzę metodę na odkurzacz :).
Kiedys nawet miałem agregat ale był zepsuty :/, o metodzie pompy prożniowej mysle juz kilka lat, nawet mam pompke prozniowa od klimatyzatora, ale ona generalnie jakas słaba jest, moze wystarczylaby do zalaminowania zapalki.
Ale tak, zmierzam w tym kierunku
-
Regenerowany agregat od lodówki ~50pln + stara butla gazowa jako akumulator, albo zbiornik ciśnieniowy ze złomowanej ciężarówki. Tanio wyjdzie
-
Regenerowany agregat od lodówki ~50pln + stara butla gazowa jako akumulator, albo zbiornik ciśnieniowy ze złomowanej ciężarówki. Tanio wyjdzie
Powinno wyjsc tanio, nie widze problemu, jakby sie pokusic o automatyke, to najwiecej bedzie kosztowal automat z czujnikiem cisnienia
-
Na taka rame, znaczy prosta rura, to fajnie sie sprawdza i "heat srink tube". Sa u tego samego dostawcy gdzie rury.
Wracajac do rur, kurcze, nie wiedzialem ze ta 70 to az taka pancerna. To jest za grube.
Wiec moze jednak ta 50mm jak myslalem na poczatku, i ewentualnie wzmocnic na niektorych miejcach.
No albo styropian i juz .. wtedy moze nawet byc taki troche inny ksztalt, jak Bacchetta Aero 1 np.
Mozna sie bawic.
Na mysli mialem te gotowe rury, zeby sie po prostu nie bawic ze tym wszystkim, i rame zrobic szybko.
Gdybym sie mogl dowiedziec jaka jest ta rurka ktora uzywaja do Carbent-a ..
Co do widelca, nowy sa jak juz widziales bardzo drogi.
Najtaniej co znalazlem to 100 eur za widelec Performer-a, u dilera we Francji. (pulsar-cycles)
Tez ciekawa oferta jest widelec Velokrafta do VK Hi, jesli ci sie podoba ksztalt.
Jesli nie, to na Allegro sa fajne widelce za 200Zl full carbon (taki mam na VK) i potem go skrocic na 650.
To rozumiem ze jednak chcesz oba kola 26? czy 28/26 ?
POzzz
-
Jesli nie, to na Allegro sa fajne widelce za 200Zl full carbon (taki mam na VK) i potem go skrocic na 650.
To rozumiem ze jednak chcesz oba kola 26? czy 28/26 ?
POzzz
Kupilem na allegro full carbona do skrocenia, uklad 28/26, poki conszczegolw zdradzal nie bede zeby nie zapeszac, jak nie "pekne" to pochwale sie juz gotowym rowerem ;)