forum.poziome.pl

Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:45:52 pm

Tytuł: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:45:52 pm
Napisał: ~Yin
2008-07-01 23:09:40
-----------------
  Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie by spróbować jazdy na poziomce.
Przeglądając otchłanie internetu trafiłem na setki pomysłów na rowery poziome, lecz większość z nich odpadała ? by zbudować poziomkę były potrzebne 2 rzeczy których nie miałem - warsztat i spawarka. Lecz dla chcącego nic trudnego. Przedstawiony rower został zbudowany w zwykłym pokoju, przy użyciu takich narzędzi jak: piła do metalu, wiertarka, młotek, wyrzynarka do drewna, oraz poręcznego maleństwa jakim jest scyzoryk victorinox . Nie wiedziałem czy jazda na poziomce mi się spodoba więc założyłem ze na 'model eksperymentalny' nie wydam więcej niż 100zł. Założenie to udało mi się osiągnąć.

(http://img185.imageshack.us/img185/7347/dscf0139md5.th.jpg)
(http://img73.imageshack.us/img73/3267/dscf0142xg4.th.jpg)
(http://img300.imageshack.us/img300/299/dscf0143ho2.th.jpg)
(http://img380.imageshack.us/img380/8721/dscf0144ks8.th.jpg)

Załączone fotki przedstawiają rower po około 100 - 150 km. całkowitego przebiegu. Jest to znacznie więcej niż planowałem budując rower jako platformę doświadczalna. Wciąż nie jest doskonały ( wady wymienione poniżej ) lecz myślę ze spełnił pokładane w nim oczekiwania.

Opis budowy:

Jako ramy podstawowej użyłem ramy typu damka ( nazywać ja będę umownie ramą B ), Rama w której jest korba pochodzi od marketowego roweru górskiego (umownie rama A ). Rama A mocowania jest od góry do główki sterowej ramy B rozgiętym montażem do siodełek starego typu, oraz wkręcona przez oczka w których normalnie znajduje się śruba zaciskająca siodełko. Istotne jest by użyć tu śruby fi 8mm ponieważ w tym miejscu lubią powstawać luzy. Koło przednie jest zamocowane w rozgiętym odpowiednio przednim widelcu ramy B, do widelca jest też zamocowana dolna część ramy A. Mocowanie jest na śrubach 6mm które biegną przez przewiercone golenie widelca. Wcześniej mocowałem dolny odcinek ramy A na osi przedniego koła razem z widelcem lecz takie rozwiązanie nie wytrzymywało przy dużych obciążeniach np. na podjazdach. Dodatkową wada był gorszy dostęp do przedniego koła gdyby zaszła np- konieczność załatania dętki. Układ kierowniczy rozwiązałem mocując mostek na sztycy do którego zamontowałem kierownicę od bmx-a. Pozwala to na swobodna pracę nóg bez zaczepiania o kierownicę. Fotel został wycięty wyrzynarką z sklejki, 2 boczne profile to sklejka 15mm, płaski blat to sklejka 6mm. Blat mocuje się wkręcając go do profili w środkowej jego części i następnie dociągając go kolejnymi śrubami. Aby uzyskać większy kąt mocowania fotela cześć rury w której standardowo znajduje się sztyca została ścięta pod kontem. Fotel jest mocowany na 2 śrubach fi 8mm, w odcinku dolnym przez przewiercony w ramie otwór, u góry zaś śruba przebiega przez otwory w których normalnie jest śruba zaciskająca sztycę.

Pierwsze wrażenia z jazdy:

O dziwo już przy pierwszej próbie udało mi się pojechać samodzielnie, na początku konieczność kontrowania kierownica bardzo przeszkadza,potem jest już tylko lepiej. Nauka skręcania też sprawiała trochę trudności ? przyzwyczajenie do pionowego roweru mówi nam ze lada chwila stracimy równowagę a tym czasem tak się nie dzieje.

Wrażenia końcowe:

Plusy:
-Kompaktowa konstrukcja
-Łatwość wykonania, po przyzwyczajeniu możliwa jazda bez rąk (konieczność wyrobienia sobie płynnej kadencji ). No i oczywiście radość z jazdy na poziomce.
-Możliwość łatwego podpięcia silnika pod tylne koło ? czy to elektrycznego czy spalinowego.

Minusy:
-Brak amortyzacji na Polskich drogach daje się bardzo mocno we znaki. Można to rozwiązać stosując ramę typu Y jednak pozostaje problem amortyzacji przedniego widelca.
-Zintegrowanie korby z kierownicą może prowidować utratę kontroli nad rowerem po najechaniu na dziurę w drodze, co może być szczególnie niebezpieczne w ruchu ulicznym.
-Ruszanie pod górę jest bardzo uciążliwe, prawdopodobnie rozwiązała by to piasta SRAM z wolnobiegiem.
-Waga roweru 16-17 kg przeszkadza jeśli ktoś przywykł do lekkiego roweru MTB. Choć przypuszczam ze budując cruzbika z ram aluminiowych i na przyzwoitym wagowo osprzęcie da się zejść z waga na 13-14 kg

Koszty budowy:

Rama nr 1 z złomu + korba = 6zł
Rama nr 2 z złomu + osprzęt = 10 zł
Babka + śruba do sterów 9 zł
Pancerze + linki 14,20zł
Śruby, podkładki itp. 16,12zł
Lusterko na kierownicę 5zł
Spraj biały 14zł

Pytania, komentarze, a także konstruktywna krytyka mile widziane
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:46:25 pm
Napisał: ~cyqlop
2008-07-02 16:30:17
----------------
całkiem całkiem
dorobić tylko tylny amor i już by się komfort jazdy znacząco poprawił
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:46:57 pm
Napisał: pozio70
2008-07-06 16:19:01
----------------
  no na początek żeby zasmakować całkiem całkiem.
jeśli to ma byc cruzbike to wiekszy rozstaw osi bo przy małym trzensie i jakies sprężynki jak u mnie, proponuje moją konstukcje, nic skomplikowanego znaleźć tyl;ko jakiegoś spawacza i kontówkę niski srodek cięzkości swietna aerodynamika polecam rowerek w poscie niżej (jak zwrotne jest cruzbike :))
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:47:28 pm
Napisał: ~Yin
2008-07-07 23:14:08
--------------
   Rower znam z youtuba i nie tylko . Fajna maszyna,ciekaw jestem czy fotel na sprężynach daje komfortową amortyzację? Sam robiłem eksperymenty z fotelem mocowanym w podobny sposób lecz z powodów konstrukcyjnych sprężyny miały tylko 2 cm skoku i jak dla mnie było to za mało. W planach na przyszłość jest SWB z pełnym zawieszeniem, po doświadczeniach z cruzbikiem uważam ze idea zintegrowania korby z układem kierownicy ma więcej wad niż zalet. Choć początkujących do cruzbika bym nie zniechęcał, daje sporo frajdy po opanowaniu.
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:47:57 pm
Napisał: Griffon
2008-07-08 16:18:11
---------------
    ~Yin napisa?/a:
> uważam ze idea zintegrowania korby z układem
> kierownicy ma więcej wad niż zalet


OK a mógłbyś je jakoś wymienić? Jestem szczęśliwym posiadaczem i budowniczym FWD ze zintegrowaną ze sterami korbą i jakoś nie bardzo widzę te rzekome wady. Tylko pomiń proszę kwestię poślizgu przedniego koła przy ruszaniu na mokrej nawierzchni bo jeśli w Lublinie tego nie doświadczam to następnym miastem gdzie to chciałbym wypróbować jest San Francisco. No chyba, że za zaletę uznamy kilometr łańcucha i rolki wożone ze sobą przez tradycyjne SWB. He he "TRADYCYJNE SWB"... Chyba mi dowcip sam wyszedł niechcący
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:48:38 pm
Napisał: ~Yin
2008-07-08 21:35:15
------------------
Poślizg przedniego koła na mokrej nawierzchni zdarza się na tyle rzadko ze możemy go pominąć. Najbardziej drażni mnie ruszanie pod górę - kiedy musimy się niespodziewanie zatrzymać i przerzutka jest na twardym przełożeniu ruszenie jest bardzo problematyczne. Brak amortyzacji przedniego widelca - konieczność zsiadania przed krawężnikiem by nie złapać sneka, występowanie przenoszenia drgań na kierownicę. Nie wiem czy w swojej poziomce masz podobne rozwiązanie jak w oryginalnym cruzbiku które pozwala na amortyzacje przedniego - jeśli tak to pewnie problem nie istnieje. Jak pisałem wcześniej - możliwe jest stracenie równowagi po najechaniu na wybój w jezdni - o ile w zwykłej poziomce skontrujemy to bez problemu to tu już nie jest tak łatwo. Ponadto miałem okazje pojeździć na LWB - cruzbike w porównaniu z nim wspina się po podjazdach gorzej, prawdopodobnie dla tego ze trzeba utrzymać płynniejszą kadencję. Żeby nie było ze tak krytycznie do tego podchodzę to po raz kolejny stwierdzę - cruzbike ma też sporo zalet: łatwość konstrukcji, wspomniany krótki łańcuch, i całkiem niezła zwrotność ( po opanowaniu  ). BTW wrzuć jak możesz fotki swojej maszyny niech oko naciesze
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:49:10 pm
Napisał: pozio70
2008-07-08 23:08:33
-----------------
  opisane wady roweru z przednim napędem bende go nazywał cruzbike . występuja oczywiście ale tylo na poczatku kiedy jeszcze nie umiemy dobrze jezdzic bo w przeciwieństwie do innych poziomek

(cruzbikiem musimy nauczć sie na nowo jezdzic,)!!!

kiedy opanujemy jazdę nia zachodzi potrzeba kontrowania kierownićą a wręcz nie zachodzi potrzeba używania kierownicy. mozna jechac wogóle jej nie uzywając ba nawet nie kręcac pedałami ,cruzbik nie jest gorszy od zwykłej poziomki w jezdzie pod górke wiem coś o tym bo wykonałem cztery poziomki

a co do ruszania na dużym przełozeniu na zwykłej poziomce tez nie nalezy to do przyjemnosci tu ma przewage tylko tradycyjny rower bo mozemy stanąć na pedała . amortyzacja w moim cruzbiku działa nieżle ale sprężyny sa troche za twarde jeszce nie znalazłem odpowiednich
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:49:42 pm
Napisał: pozio70
2008-07-08 23:20:25
----------------
    a że jest dobry nie tylko na początku na you tube jest filmik z gostkiem co zrobił low racera cruzbika do ścigania sie jak znajde to wstawie linka bo cruzbik cruzbikowi tez nie jest równy jak swb i low racer  tylko npęd ten sam z rowery zupełnie różne
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:50:09 pm
Napisał: ~Yin
2008-07-09 15:24:59
----------------
  Ad. pozio70

W kwestii opanowania cruzbika doszedłem już do momentu jazdy bez rąk, więc to nie brak opanowania. Podejrzewam ze rożne spostrzeżenia na temat komfortu jazy na cruzbiku mamy ze względu na różnice w budowie naszych maszyn. Zgadzam się ze cruzbike cruzbikowi nie równy, po za tym każdy trochę inne oczekiwania wobec tego na czym jeździ Przy okazji - masz w swojej maszynie niski środek ciężkości - obserwujesz u siebie efekt autocentrowania podobny to tego jakie jest w flevobiku?
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:50:41 pm
Napisał: Griffon
2008-07-09 18:31:31
-------------------
~Yin napisa?/a:
> BTW wrzuć jak możesz fotki swojej maszyny
> niech oko naciesze

Adresy do fotek są w watki "A co tak ciiicho..."
Albo po wejściu na www.fotosik.pl trzeba wpisać do searcha mój nick - tutejszy i zobaczysz wszystko jak jest zrobione.

Z tego co zauważyłem po dwóch zbudowanych Cruzbike'ach decydująca rolę pełni geometria przedniego koła (KĄTY!!!) oraz w miarę szeroka kierownica - kontrowanie przy ruszaniu jest dużo łatwiejsze. No i oczywiście podkreślana przez wszystkich i wszędzie pozycja jeźdźca. Ale to jakby konieczność w każdym poziomym rowerze. A ostatnio zastanawiam się nad wbudowaniem (w celach czysto eksperymentalnych) sterowania podsiodłowego. Tak z ciekawości, bo kierownica typu Aero spisuje sie doskonale. Ot żeby coś się działo..
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:51:13 pm
Napisał: ~Yin
2008-07-10 21:51:58
----------------
   AD Griffon

Świetny koncept, połączyłeś prostotę konstrukcji z fajnym futurystycznym wyglądem . Pomysł z szeroką kierownicą też niezły, nie wpadłem na to. U mnie musiał bym trochę pokombinować bo kierownica jest blisko mnie ( celowo - bardziej 'zbita' sylwetka = mniejszy opór.)
Z kątami siedzenia u siebie też kombinowałem - to które jest na fotkach jest trzecim z wypróbowanych i chyba najbardziej optymalnym.

Mam parę pytań co do twojego roweru:

-Masz dosyć wysoko korbę- nie powoduje to trudności przy ruszaniu?
-Malowanie to lakier proszkowy czy coś innego?
-Mocowanie siodełka wygląda nad wyraz przyzwoicie - wycinane CNC, czy to gotowy element który można gdzieś dostać? (Chyba ze to tzn talent w rękach ).
-Na ile dokuczliwe są nierówności na drodze czy np przejazd przez tory lub jazda kostką brukową?
-Główka ramy to ucinka z standardowej ramy czy spawanie od podstaw?
-Co to za wspornik kierownicy? (Nie mogę odczytać z fotki producenta.) Jest fabryczny czy to przeróbka 2 mostków?
-To samo pytanie do kierownicy - da się takie kupić czy wyrób home made?
-Ile waży całość i jakie prędkości rozwija ?
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:51:42 pm
Napisał: ~pozio7000
2008-07-11 16:58:00
-----------------
    a tu jest filmik dla tego co mówił ze cruzbik jest dla początkujacych
http://pl.youtube.com/watch?v=EWFk2NoOq5w
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:52:11 pm
Napisał: ~Yin
2008-07-11 18:25:04
------------------
    W kwestii filmiku - podejrzewam ze podobne trudności początkowe występują na każdym rowerze poziomym. Każdy jest inny, ma inne zdolności motoryczne, więc w innym tempie uczy się 'od nowa' jazdy na rowerze.
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:52:46 pm
Napisał: Griffon
2008-07-11 19:00:07
-----------------
~pozio7000 napisa?/a:
> a tu jest filmik dla tego co mówił ze cruzbik
> jest dla początkujacych
> http://pl.youtube.com/watch?v=EWFk2NoOq5w

Znam ten bajk - gość zbudował ich kilka - może kilkanaście - wliczając wszystkie wersje przeróbkowe i ściga się nim z powodzeniem
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:53:19 pm
Napisał: Griffon
2008-07-11 19:17:21
-----------------

-Masz dosyć wysoko korbę- nie powoduje to trudności przy ruszaniu?

Proporcje wysokości siedzenia i korby dobrałem wg wielkości jakimi kierowała się niemiecka firma HP Velotechnik budując Speedmachine


-Malowanie to lakier proszkowy czy coś innego?

Proszek - pierwsza warstwa czarny a druga bezbarwny. Dość trwałe rozwiązanie - mam znajomego - zrobił za free

-Mocowanie siodełka wygląda nad wyraz przyzwoicie - wycinane CNC, czy to gotowy element który można gdzieś dostać? (Chyba ze to tzn talent w rękach).

To są zawieszki do koszyków rowerowych jakiejś niemieckiej produkcji - trochę przycięte, wypiłowane pilnikiem w łapkach, powiercone, pogwintowane gdzie trzeba i na koniec wypolerowane - też w łapkach


-Na ile dokuczliwe są nierówności na drodze czy np przejazd przez tory lub jazda kostką brukową?

Lublin to najbardziej dziurawe miasto w Pomrocznej - ale można się przyzwyczaić - miały być opony Big Apple - ale nie było 24 na składzie - albo jak był to bez paska, a 26 miała pasek - albo odwrotnie - wziąłem więc Marathony. Przynajmniej wyglądają tak samo ale trochę trzęsie - ogólnie da się z tym żyć

-Główka ramy to ucinka z standardowej ramy czy spawanie od podstaw?

Główka ramy i belka główna to stary Giant (PLN 20 na złomie)- wolałem uniknąć rzemieślniczego spawania w moim zasranym mieście. Do tego liczona była cała reszta. Geometrycznie liczyłem, - a wytrzymałościowo uznałem że Giant będzie ok - i jest.

-Co to za wspornik kierownicy? (Nie mogę odczytać z fotki producenta.) Jest fabryczny czy to przeróbka 2 mostków?

Totalna własna konstrukcja - dół to stary stalowy mostek - tzn sama obejma rury sterowej, do tego dospawana (TiG) dopiłowana w łapkach rurka podsiodłowa 28.6 (wewnętrzna) tak żeby w koniec wszedł mi typowy mostek regulowany Zoom - taki miałem w domu i zdał egzamin. Spory zakres regulacji mi wyszedł

-To samo pytanie do kierownicy - da się takie kupić czy wyrób home made?

25 zł w sklepie internetowym (CYKLOTUR) + proszek wg powyższego schematu.

-Ile waży całość i jakie prędkości rozwija ?

Nie ważyłem ale w rękach ciuteczkę mniej niż aluminiowy Kellys Scarpe mojego syna. Prędkości - na płaskim (w Lublinie rzadkość) 40 osiągam jak się napnę, 30 jedzie się w zasadzie bezproblemowo - ja mam 46 lat więc nie oczekuj wyników na miarę TdF
Z góry zwątpiłem przy 70 - a miał ochotę jeszcze iść
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:53:56 pm
Napisał: ~Yin
2008-07-11 21:58:54
------------------
    Byłem parę razy w Lublinie przejazdem, z tego co widziałem miasto ma swoje uroki .
Wracając do tematów rowerowych: dzięki za wyczerpującą odpowiedz. Co do prędkości - nie jest źle. Powiedział bym nawet ze jest całkiem nieźle
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:54:26 pm
Napisał: pozio70
2008-07-12 11:15:37
------------------
    mam pytanko do ciebie Grifon ile zembów masz w największej zembatce o siebie w rowerku z przodu bo mi troche brakuje tzn, można by jechać szybciej jak było by większe przełożenie,bo tak musze" młynkować" powyżej 30km/h a człowiek raczej silnikem wysokoobrotowym nie jest
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:54:53 pm
Napisał: Griffon
2008-07-12 12:49:47
-------------------
    Z przodu mam Campagnolo Mirage 53x39 - szosówkę - tylko pamiętaj, że ja mam z przodu koło 24' Razem przełożenie wychodzi tak około jak w zwyczajnym trekkingu z kołami 28 i zębatką 48.
Z tyłu najmniejszy wieniec ma 11 ząbków
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:55:21 pm
Napisał: ~poz70
2008-07-12 13:52:44
------------------
dzienki, nie wiem czy widzieliście coś takiego gały mi wylazły
http://jumpifnotzero.free.fr/randos_velo/index.php

czyli mam za małe przełozenie bo z przodu też mam 24 koło
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:57:29 pm
Napisał: ~pozio7001
2008-07-17 20:25:30
-----------------
  dziś kupiłem sobie , i założyłem zembatkę z 53 zębami aluminium nie pamietam firmy korba 175 mm .... rowerek idzie jak rakieta szkoda że nie mam licznika ale czuje ze poleciał by jeszce więcej, jeszcze troszke zamałe przełozenie ale przeciez nie robiony był do bicaia rekordów, pozdro
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:58:02 pm
Napisał: nahtah
2008-07-22 21:26:15
--------------------
    Brawo za rozwiązanie"bez spawania",sprawy techniczne to kwestia dopracowania.Jeszcze raz brawo.Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:58:32 pm
Napisał: ~cyqlop
2008-07-23 09:31:57
------------------
    skąd to siodełko
to z sklep.poziome.pl
czy z innego żrudła
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:59:05 pm
Napisał: live_evil
2008-07-23 19:31:39
------------------
    Umiesz czytać? W pierwszym poście napisano:
"Fotel został wycięty wyrzynarką z sklejki, 2 boczne profile to sklejka 15mm, płaski blat to sklejka 6mm"
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 08:59:40 pm
Napisał: ~cyqlop
2008-07-24 00:00:35
-------------------
  mnie chodzi o ten Griffon'a
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 09:00:20 pm
Napisał: Griffon
2008-07-24 07:23:42
----------------
  To jest siodło produkowane przez Maćka Kaczmarka dla holenderskiej firmy Nazca. Kupiłem u niego wybrakowane za pln 50. Miało drobne niedolewki żywicy, które sam sobie zaszpachlowałem i jest OK. Karimatę kupiłem za pln 12 w Decathlonie, pociąłem na wąskie paski skalpelem i przykleiłem za pomocą zwyczajnej dwustronnej taśmy z hipermarketu. Trzyma sie jak cholera - tylko trzeba uważać na zamki błyskawiczne na tylnych częściach spodenek czy koszulek.
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: jarek_es w Września 24, 2008, 09:04:39 pm
Napisał: ~Yin
2008-07-27 21:59:21
------------------
Ponieważ temat ten nie został jeszcze przeniesiony na nowe forum a nie chcę robić tam tematu dotyczącego tego samego roweru pozwolę sobie kontynuować tutaj.

W ramach dalszej zabawy grzebaniem z cruzbiku znalazłem sposób jak prościej zamocować dolna cześć przedniego trójkąta. Nie wiem czy będzie to widoczne na fotkach więc opisowo: przy większości sztywnych widelców, w dole znajdują się otwory na mocowanie błotników starego typu - rozwierciłem je do średnicy 5mm. Następnie przykręciłem przedni widelec śrubami imbusowymi 5 mm do powstałych otworów. Spowodowało to obniżenie korby, co pozwala na łatwiejszy start, choć dajnie mniej aerodynamiczną pozycję od poprzedniego rozwiązania. Powiększa się też przestrzeń między siedzeniem a kierownicą co daje większy komfort prowadzenia dzięki bardziej ergonomicznemu ułożeniu rąk.

(http://img241.imageshack.us/img241/5329/zdjcie1lp6.th.jpg)
(http://img228.imageshack.us/img228/2617/zdjcie5fl8.th.jpg)
(http://img228.imageshack.us/img228/4189/zdjcie7ec6.th.jpg)
(http://img228.imageshack.us/img228/6033/zdjcie8dr7.th.jpg)
(http://img228.imageshack.us/img228/7532/zdjcie9ne1.th.jpg)
(http://img247.imageshack.us/img247/8079/zdjcie10zp1.th.jpg)
(http://img140.imageshack.us/img140/5162/zdjcie13vn7.th.jpg)
(http://img230.imageshack.us/img230/2351/zdjcie23ak1.th.jpg)
(http://img230.imageshack.us/img230/8422/zdjcie24ud6.th.jpg)


Dziś pod koniec jazdy testowej zaliczyłem glebę na zakręcie, na którym ktoś wcześniej rozsypał piach zmieszany z żwirem. Szczęściem całym jazdę testową robiłem na drodze na której prawie wcale nie ma ruchu. W zakręt wszedłem z prędkością 35 km/h, gleba przebiegła w miarę bezboleśnie i bez większych strat własnych ( rozbijam się po mistrzowsku ) . Bilans strat sprzętowych: jak może da się wypatrzyć z fotki największy blat supermarketowej korby dostał sporej asymetryczności .

(http://img228.imageshack.us/img228/3017/zdjcie14ts2.th.jpg)

Do domu dostałem się w 50% na najmniejszym blacie i w rytmach wygiętych zębów największego blatu korby ocierającego o przerzutkę. Przynajmniej do czasu kiedy nie naprawiłem korby leżącą na poboczu cegła na tyle by dało się wrzucić łańcuch na środkowy blat, co pozwoliło na sprawniejszy powrót . Tu kończę przynudzać i dojdę do meritum - po dzisiejszej przygodzie doszedłem do wniosku ze rowery LWB maja lekka przewagę w kwestii zabezpieczenia korby przed podobnymi wypadkami. Co nie znaczy ze przerzucę się na LWB
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: Yin w Października 02, 2008, 05:53:22 pm
Gonienia króliczka ciąg dalszy czyli wersja 2.0 :)

Mając w perspektywie zmianę ramy na amortyzowaną postanowiłem po katować jeszcze trochę starą.
Celem było obniżenie fotela, a także sprawdzenie czy rama wytrzyma zastąpienie jednej z dwóch głównych rur fotelem. Rama wytrzymała, przynajmniej przez 4-6 godzinnych jazd testowych bo na więcej nie miałem czasu . Wagowo jestem w okolicach 75-80 kg, nie wiem czy pod kimś cięższym rama by nie zastrajkowała - trzeba by sprawdzić doświadczalnie. Moim zdaniem nawet pod cięższa osobą powinno być ok bo fotel dosyć sztywno i mocno 'spina' z sobą resztę roweru.  Wrażenia po obniżeniu środka ciężkości i pozycji jak najbardziej pozytywne. Ergonomia całego roweru  poprawiła się dosyć mocno ,znacznie przyjemniej wchodzi się w zakręty, aerodynamika też trochę zyskała dzięki bardziej leżącej pozycji. 

(http://img89.imageshack.us/img89/1306/dsc00220vb2.th.jpg) (http://img89.imageshack.us/my.php?image=dsc00220vb2.jpg)(http://img89.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

(http://img78.imageshack.us/img78/4545/dsc00222nc1.th.jpg) (http://img78.imageshack.us/my.php?image=dsc00222nc1.jpg)(http://img78.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

(http://img148.imageshack.us/img148/5807/dsc00223oz1.th.jpg) (http://img148.imageshack.us/my.php?image=dsc00223oz1.jpg)(http://img148.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

(http://img139.imageshack.us/img139/5546/dsc00226kz5.th.jpg) (http://img139.imageshack.us/my.php?image=dsc00226kz5.jpg)(http://img139.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

(http://img139.imageshack.us/img139/6383/dsc00227ft6.th.jpg) (http://img139.imageshack.us/my.php?image=dsc00227ft6.jpg)(http://img139.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)

(http://img139.imageshack.us/img139/3783/dsc00228zt5.th.jpg) (http://img139.imageshack.us/my.php?image=dsc00228zt5.jpg)(http://img139.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)


(http://img145.imageshack.us/img145/4782/dsc00229gk3.th.jpg) (http://img145.imageshack.us/my.php?image=dsc00229gk3.jpg)(http://img145.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: cyqlop w Października 02, 2008, 07:59:49 pm
w porównaniu do mojego sprzętu to miażdży wszystko przez to że uparłem się na USS,

Było by tylko ja mam za daleko support i jak zacznę pedałować lub wyprostuje jedną nogę podczas jazdy na luzie to robię bardzo dziwne manewry tzn. jadę jak wąż do czasu kiedy nie ustawie pedałów w miarę pionowo względem supportu.

Musze zrobić nowe fotki z przeróbkami może jutro.
Tytuł: Odp: Cruzbike po Polsku - czyli jak zrobić prosty rower poziomy
Wiadomość wysłana przez: Yin w Marca 26, 2009, 09:46:58 pm
Ostatni update w kwestii cruzbika - przed rozłożeniem amortyzowanej ramy typu Y postanowiłem sprawdzić na ile amortyzacja zwiększy komfort jazdy.
(http://img74.imageshack.us/img74/2100/dsc01004.th.jpg) (http://img74.imageshack.us/my.php?image=dsc01004.jpg)

Po jakiś 30 - 50 testowych km mogę stwierdzić że jest bez porównania lepiej, można komfortowo zjechać z krawężnika, jest lepsza trakcja i rower pewniej się prowadzi. Wszystko to jednak jest niwelowane przez brak amortyzacji przedniego kola - każdy wysoki krawężnik to problem,   każda wyrwa w jezdni jest bezpośrednio odczuwalna na kierownicy oraz nogach w skrajnych przypadkach powodując obsunięcie się ich z pedałów. Prawdopodobnie SPD załatwiło by ten problem, lub tez zastosowanie amortyzacji jak w oryginalnym cruzbiku.  Na tym przygodę z pierwszym testowym poziomym zakończyłem, na rzecz LVB ( http://forum.poziome.pl/index.php?topic=290.msg1667#new ) choć pewnie do rowerów w innym układzie z napędem na przednie koło jeszcze  kiedyś wrócę.