forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Techno => Wątek zaczęty przez: Killer w Lutego 03, 2011, 12:14:13 am
-
Jak w temacie. Dysponuję bazą w postaci piona z kółkami 28. W związku z tym zastanawiam się, jak w najprostszy sposób, o ile to przedstawia jakiś sens (bo da się na pewno) przerobić go na pozioma. Czy próbował/zrobił ktoś wersję 2x28? Bo nie wiem, czy dać sobie spokój od razu i dać mniejsze kółko z przodu, czy jednak próbować coś stworzyć z tego co jest.
Z tego co przeczytałem, najbardziej skłaniałbym się ku konstrukcji Cruzbike Silvio. Może ma ktos namiary na wymiary ramy, tj. wszystkie kąty i długości rur? Znalazłem jedynie wysokości fotelika, suportu, bazę kół. Mam nadzieję, że wystarczy, ale od przybytku głowa nie boli.
-
Są takie rowery, widziałem mnóstwo SWB na kołach szosowych. Ograniczeniem jest Twój wzrost, jeśli masz 160 cm to zapomnij.
-
Są takie rowery, widziałem mnóstwo SWB na kołach szosowych. Ograniczeniem jest Twój wzrost, jeśli masz 160 cm to zapomnij.
Mam 180, chociaż dość krótkie nogi. Odległość do środka suportu od załamania fotelika (siedzisko-oparcie) wynosi u mnie 83 cm.
Generalnie moja idea jest taka:
- rower w dużej mierze do turystyki,
- najszybsze przełożenie gra dużą rolę, czyli dość duże koło napędowe (najprostsze rozwiązanie, ew. duży blat),
- FWD (najlepiej),
- dość zwrotny, chociaż wiem, że nie można mieć wszystkiego, czyli raczej krótki.
Możecie wkleić jakieś linki?
-
High racer? Co prawda nie do końca rozumię, czemu wtedy miałoby być FWD.. Tak naprawdę jest to sporo komplikacji.
Cruz bike? Wszystko zajefajnie, nawet jest mało problemów przy wykonaniu.
Może napisz jeszcze co rozumiesz przez zwrotność? Czy promień skrętu (jak najmniejszy przy maksymalnym wychyleniu kierownicy), czy szybkość reakcji ("narowistość" - osiągalną przez bardziej pionową rurę sterów).
Wg mnie "trochę" nieporozumieniem jest robienie demona szybkości z promieniem skrętu 2m. A jak jesteś "dość świeży", to "narowisty" rower też nie jest dobrym pomysłem (gleba przy 30kmh.. na pewno nie jest przyjemna)
-
Oczywiście że sie da ;)
(http://farm5.static.flickr.com/4002/4221145879_6129cc7a72_z.jpg)
(http://farm5.static.flickr.com/4056/4302021820_e094b10d5d_z.jpg?zz=1)
Ale na taka pozycje, i duże koła raczej bym polecił napęd na tył.
(http://lh3.ggpht.com/_HhA-BmsVM9A/TN8Vz4FYEjI/AAAAAAAAC0M/bJy8AgvrK5c/s1600/image2.png)
(http://www.recumbentblog.com/wp-content/uploads/2010/02/dsc01662n.jpg)
(http://www.bentrideronline.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/12/fgw10218-challenge-furai700-00005.jpg)
(http://www.m5-ligfietsen.nl/uploads/Itemizer/popups/1578.2.jpg)
-
High racer? Co prawda nie do końca rozumię, czemu wtedy miałoby być FWD.. Tak naprawdę jest to sporo komplikacji.
Chodzi mi o prostotę konstrukcji i minimalną ilość przeróbek bazowego roweru, czyli pewien kompromis. W tylnym napędzie problematyczne jest prowadzenie łańcucha. Chcę też ograniczyć do minimum budżet. Wiem, że pewnych rzeczy się nie da przeskoczyć, ale mimo to...
Może napisz jeszcze co rozumiesz przez zwrotność? Czy promień skrętu (jak najmniejszy przy maksymalnym wychyleniu kierownicy), czy szybkość reakcji ("narowistość" - osiągalną przez bardziej pionową rurę sterów).
Promień skrętu. Wolę raczej bardziej stabilne prowadzenie (większe wyprzedzenie koła) przy większych prędkościach. Z tego co widzę skłaniałbym się ku pierwszej konstrukcji z postu trajk-o-ciklisty. Dzięki za wszelkie sugestie.
-
Chodzi mi o prostotę konstrukcji i minimalną ilość przeróbek bazowego roweru, czyli pewien kompromis. W tylnym napędzie problematyczne jest prowadzenie łańcucha. Chcę też ograniczyć do minimum budżet. Wiem, że pewnych rzeczy się nie da przeskoczyć, ale mimo to...
jesli moge cos zasugerowac : to nie staraj sie za wszelką cene minimalizować ilość prac które nalezyw wykonać, kompromisy nie są dobrym rozwiązaniem,
tradycyjny rower pionowy, został zaprojektowany do jazdy na pionowo i im wiecej wykonasz przeróbek tym wiecej zyskasz
-
Zgadzam się z kolegą.
DUŻO latwiej Ci będzie zrobić "stick bike" niż przerabianie czegokolwiek.
Jedna prosta rura, w niej wywiercic otwór na główke i pospawać.
Zamnotować przedni widelec i przymocować do "jig"-a (jak to jest po pl?)
Rozrzerzyć zwykły przedni widelec na 135mm, odciąć rurę sterową, przyspawać uchwity na tyłne koło, przymocować do jig-a.
Pospawać ten widelec z rurą główną.
Jeszcze suport przyspawać (wysuwany czy sztywny) i mocowanie fotelika i już masz rower :)
To jest pare godziń pracy. I masz rower który działa, i wygłąda porządnie.
(http://www.recumbentblog.com/wp-content/uploads/2010/02/dsc01662n.jpg)
-
Zrób sobie coś takiego może http://www.brianlewis.net/cruzbike/photos.html to było by najprostsze na początek też jestem tego zdania co kolega, nie przerabiaj pionowego tylko zrób poziomkę chociażby taką jak link ci podałem z przerabiania nic dobrego ci nie wyjdzie a potem to w kąt na strychu.
-
"jig"-a (jak to jest po pl?)
szablon ramy, stół montażowy, rama ? nie wiem czy jest jakies okreslone fachowe pojecie
-
Chodzi o coś takiego:
(http://www.buildables.net/wp-content/uploads/2010/04/Motorcycle-Jig.jpg)
(http://www.mechwerks.com/Frame_Jig_files/image002.gif)
Po naszemu najsensowniejszy jest stół montażowy, chyba nie ma alternatywnego określenia składającego się z jednego słowa więc pisanie ''jig'' jest najwygodniejsze.
-
Chodzi o coś takiego:
wersja handmade z odpadow:)
(https://lh5.googleusercontent.com/_fJHwURk1ZMk/TNG0w2Qs2tI/AAAAAAAADYI/KbwoxAufdjs/IMG_7152.JPG)
-
Chodzi o coś takiego:
(http://www.mechwerks.com/Frame_Jig_files/image002.gif)
Tak, właśnie o to :)
Tylko Yin, coś Ci dziwnie wychodzi ten rowerek ? :D ;)
-
Tylko Yin, coś Ci dziwnie wychodzi ten rowerek ? :D ;)
To nie mój choć ostatnio mam fazę na moped /cruiser/ oldtimer ( https://picasaweb.google.com/Poziome/RoweryChopperCruiserSpalinowe# ). Ale ta zachcianka będzie musiała poczekać, za plecami mam w 85% ukończonego zoxa 20x20, jako kolejny do zrealizowania jest hi-racer i klon day six bike. Wszystko rozbija się o czas, miejsce do przechowania i $ na budowę :)
-
bo to taki rowerek zmotoryzowany
-
Tak tak, żartowałem ;)
za plecami mam w 85% ukończonego zoxa 20x20
Ahaaa! znaczy stąd tyle zdjęc Zoxa na twojej Pikasie :)
Z-frame, low, czy S-frame ? :->
-
Z-frame, support wysoko - chcę sprawdzić ile prawdy jest w mitycznym odrętwieniu nóg. Jak się okaże że faktycznie przeszkadza to bom zostanie ucięty i support pójdzie bardziej w dół.
-
Z-frame, support wysoko - chcę sprawdzić ile prawdy jest w mitycznym odrętwieniu nóg. J
u mnie zakonczylo sie na poluzowaniu sznurowadel w butach :)
-
Ja mam suport 17 cm nad siedzeniem i tak jak Gemsi muszę tylko uważać by za mocno nie zapinać rzepów (zawiązywać sznurówek). Miałem kiedyś problemy z krążeniem w palcach u stóp na każdym rowerze (na pionie tak samo) ale na to pomogła zmiana butów z najtańszych na lepsze i lekkie przesunięcie bloków do tyłu.
-
W moim Zoxie jest większa różnicą wysokości: 36cm (przy wysokości fotela 27cm, support 63 cm nad ziemią). Po częsci wynika to z tego że mam długie nogi, inna sprawa że chciałem żeby był ewentualny prześwit między kołem a blatem korby o większej ilości zębów. Choć teraz bardziej mnie kusi żeby zrobić mid drive, w przypadku uszkodzenia tak wielkiego blatu z dala od domu mam problem, z mid drive wystarczy dojechać do najbliższego rowerowego. No i rower jest bardziej kompaktowy.