forum.poziome.pl
Rowery poziome - forum dyskusyjne => Sprzedam, kupię => Wątek zaczęty przez: karol w Stycznia 18, 2011, 08:20:58 pm
-
Sprzedam rower poziomy typu LWB własnej konstrukcji. Rower miał być dla mnie, czyli dla osoby o wzroście 180cm i wadze 90kg dlatego jest wykonany bardzo solidnie. Dzięki możliwości przesuwu fotela i regulacji kąta oparcia osoba kierująca może być w wzroście 160-183cm a waga powyżej 100kg nie jest żadnym problemem. Rama wykonana z ocynkowanych profili prostokątnych z amortyzowanym wahaczem tylnym (oś wahacza na łożyskach maszynowych).
Koła 20`, suport 46/38/24, wieloryb 6-biegowy 14-28. Pomiędzy suportem a wielorybem znajduje się ?multiplikator? (również na maszynowym łożysku) zwiększający przełożenie w stosunku 20/28 dzięki czemu przełożenie sumaryczne jest identyczne jak w rowerze o kołach 26`, co umożliwia rozwijanie prędkości 40-45km/h przy normalnej kadencji. Można również oba łańcuchy połączyć a "multolpikator" zredukować do jednej zębatki i może działać jako rolka prowadząco-podtrzymująca. Do roweru dokładam kilka kół zębatych na zmianę, więc można sobie wedle potrzeby to przełożenie przyspieszyć lub zwolnić.
Kierowanie rowerem odbywa się poprzez łańcuchową przekładnię kierowniczą. Napięcie łańcucha poprzez nakrętkę rzymską. Dzięki takiemu rozwiązaniu wspornik kierownicy jest krótki (czyli sztywny) i nie ma zagrożenia, że się złamie w czasie naporu ciała podczas gwałtownego hamowania (jak to bywa w większości konstrukcji LWB) a najeżdżając na większą przeszkodę można bez obawy wesprzeć się na kierownicy i podnieść z siedzenia.
Miejsce na bagażnik przewidziałem z przodu ramy (jest przyspawanych 6 oczek do jego zamocowania) a drugi można spokojnie ulokować na tylnym wahaczu.
Baza 165cm, długość całkowita 220cm, waga ok 23-24 kg
Jest to ten rower, który jest w moim avatarze. Niestety nie jestem zbyt zręcznym użytkownikiem komputera i nie widzę jak tu dodać fotki (może jakaś podpowiedź), ale chętnym wyślę fotki na maila. Jest też filmik z jazdy.
Sprzedażą jestem zainteresowany gdzieś tak do połowy lutego, ponieważ z uzyskanych środków chcę zrobić sobie SWB a chcę zdążyć przed wiosną. Jeśli "nie półdzie" do tego czasu, to zostaje u mnie, bo ten sezon zamierzam spędzić na poziomie. Wtedy wrócę do tematu jesienią.(http://[img])[/img]
Cena na początek 1800zł. Z konkretnie zainteresowaną osobą mogę ponegocjowa
mail: prosportkarol@poczta.fm
-
Hej!! Poproszę o jakieś fotki bardzo interesująca konstrukcja szczególnie interesuje mnie układ kierowniczy (ja mam przegub Cardana a myśleliśmy nad przekładnią łańcuchową). Z góry dzięki Adam
-
Niestety nie jestem zbyt zręcznym użytkownikiem komputera i nie widzę jak tu dodać fotki (może jakaś podpowiedź), ale chętnym wyślę fotki na maila. Jest też filmik z jazdy.
Filmik można dać na YouTube, a co do zdjęć, można do jakieś galerii (np. Google Picasa) i po prostu podac link do galerii,
lub bardziej komplikowany sposób wprowadzania zdjęcia w sam wątek:
umieścić zdjęcie na necie (na miejsce które umożliwia "direct linking" (np. Photobucket)
i podem w wątek umieścić adres(na sieci www) samego pliku (zdjęcia) zpomocą "komendy" [ img ] http://adres zdjęcia [ /img ]
Więc czekamy ;)
-
Wszystkich zainteresowanych przepraszam za brak fotek, ale jestem (niestety!) z pokolenia 40+ i zdecydowanie wolę przesiadywać /na/przy/z/ rowerem niż przy kompie, stąd ewidentne braki w wykształceniu informatycznym. Jak ktoś bardzo chce to niech przyśle maila zwrotnego to podeślę foty i filmik
-
A można i tak ;)
-
Po przaanalizowaniu tematu i przyjrzeniu się innym konstrukcjom stwierdzam, że z ceną mocno przesadziłem. Szkoda, że nikt mi dyskretnie tego nie zasygnalizował.
-
Poziom może być warty nawet 3-4x tyle, wszytko kwestia częsci, materiałów wykonania itp. Po za tym zimą trudniej o kupca - nie ma za bardzo jak zrobić jazdy testowej. No i fotka na pewno by pomogła (jeśli chcesz to podaj maila na priv, odezwę się i wstawię do tematu.)
-
Nie wiem jak to zrobiłem, ale chyba będą zdjęcia:
http://picasaweb.google.com/112491957353030131234/PoziomkaLwb#5565867014290706194
-
Potwierdzam, działa :)
-
Podobna poziomka stoi w pilskim komisie. Brakuje jej tylko tylniej amortyzacji.
-
Szkoda, że nikt mi dyskretnie tego nie zasygnalizował.
Ja sie poczułem onieśmielony (twoim doświadczeniem zawodowym) , poza tym bez fotek cięzko oceniać, a teraz równocześnie dodałes foty i uderzyłeś sie w pierwsi, nie martw się, czuj się zrehabilitowany.
-
A ile rządają za tego w Pile?
-
(http://lh5.ggpht.com/_dSnDV7xi9q0/TT3uj23cjxI/AAAAAAAAABU/Ue7hDwPGGvg/s640/DSCN0442.JPG)
(http://lh5.ggpht.com/_dSnDV7xi9q0/TT3zMnmB9WI/AAAAAAAAACE/VpzrBku6_Uw/s640/P1280009.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_dSnDV7xi9q0/TT3zNpjY5YI/AAAAAAAAACI/fRfNK9nD-14/s640/P1280007.JPG)
(http://lh4.ggpht.com/_dSnDV7xi9q0/TT3uk9XbJZI/AAAAAAAAABk/m89dAySsNBw/s512/DSCN0463.JPG)
(http://lh6.ggpht.com/_dSnDV7xi9q0/TT3ukc5T4OI/AAAAAAAAABc/6BNbFjjCwgI/s512/DSCN0455.JPG)
-
No piękne dzięki! Żeby tak się jeszcze nabywca znalazł, bo już następny projekt chodzi mi po głowie
-
Podtrzymuję. Dalej chcę go opchnąć bo zapaliła mi się lampka (inaczej mówiąc odbiło mi) i usiadłem do szkicowania nowego projektu. Nastąpiły niewielkie zmiany w konstrukcji:
https://picasaweb.google.com/112491957353030131234/PoziomkaPoPrzerobcePierwszej#
i zasadnicze zmiany w podejściu do oczekiwanej kwoty. Niech ktoś go kupi bo niedługo już nie da się wejść do mojej piwnicy!
-
Sorki, że się wtrącam, ale czy ten middrive jest konieczny? Ze zdjęć wychodzi mi, że łańcuchy idą w linii. Zrezygnuj z tego, albo wytnij cały ten element lub w miejsce kasety midriva wrzuć rolki podtrzymujące łańcuch i gitara. Rower będzie lżejszy, wagowo i optycznie, bardziej profi :)
A tak wogóle to witaj, kolejny straceńcu poziomowy :)
No i pochwal się co tam wymóżdżyłeś :D
-
Może nie powinienem, ale... kto ma go kupić?
1. Budowałeś go dla siebie - dla osoby dosyć wysokiej. Więc szukasz nabywców wśród tej grupy osób.
2. Rower jest w zasadzie "półpoziomy" - konstrukcja fotela jest absolutnie siedząca a nie półleżąca, co też ogranicza nabywców.
3. Bardzo jak dla mnie duża wysokość tego LWB. On jest za wysoki. To co zyskujesz normalnie budując rower poziomy - mniejsze opory powietrza i takie tam - Ty straciłeś i na wysokości i na pochyleniu fotela.
4. Niestandardowa rama, budowa wahacza.
5. Zastanawiam się po co robiłeś to przeniesienie napędu - ale to już pisali inni.
6. Dosyć skomplikowane przeniesienie kierowania... I nie wiem czy aby an pewno bezpieczne? łańcuch nie zleci z dolnej zębatki pod kierownicą?
A może spróbuj go przerobić?
- support nad ramę
- pochyl fotelik
itd?
-
Ja bym raczej powiedział, że nie jest to rower dla ludzi w temacie.
Parę rewelacyjnych (niestety najbardziej marketingowo) pomysłów. Właściwie dziwactw, o których nikt nie wie, jak się sprawdzą.
Takich rowerów pojawia się sporo na marktplaatsach czy nawet u nas na Allegro. I ktoś je kupuje, a niezbyt często można je znaleźć chwilę później (ulubiony opis: rower objeżdżony, zrobiłem nim 60km :) )
Może zabrzmi to ostro.. Ale rower przypomina mi Gianta Revive. Po prostu bardzo kontrowersyjny
-
No to sobie pojeździliście po mojej rakiecie, że ho ho. Ale nie do końca się chyba macie rację.
1. Middrive jest jak najbardziej konieczny bo ma przełożenie 20/28 więc dzięki niemu stosując standardowy napęd (14-28/46-34-22) uzyskuje się sumaryczne przełożenia takie jak w MTB 26`. Bez niego osiągi były by porównywalne z "wigry3". Alternatywą jest zrobienie z niego rolki podtrzymującej ale chcąc mieć dalej sensowne przełożenia trzeba by zastosować suport z tarczą z60 a taką nie dysponuję (zakup podejrzewam przekroczył by koszt wytworzenia całego roweru - u mnie było to 80zł- z racji zajęcia, którym sie param części mam sporo, ale standardowych).
Jest to moja pierwsza konstrukcja, zabierałem sie do tego z zapałem ale sceptycznie, bo nie byłem pewien czy w ogóle pozioma jazda ma jakiś sens. Nie było jak sprawdzić w praktyce jak tylko zrobić sobie rower. W związku z takimi wątpliwościami (co chyba widać na zdjęciach) nie zainwestowałem w ten projekt ani kasy ani dobrych części.
2. Ten rower nie jest "półpoziomy". Oparcie ma regulację w szerokim zakresie, więc wedle upodobania można się też położyć. Ja przesiadłem się na ten pojazd ze względu na kręgosłup szyjny, który jak to lekarz określił "trochę się zużył" więc pozycja neutralna gdzie głowa nie musi być stale podtrzymywana przez mięśnie przednie (pozycja leżąca na poziomce) lub tylne szyi (pionowy) jest dla mnie wskazana.
3. Przekładnia kierownicza. Skomplikowana? Niebezpieczna? Po pierwsze wykonana z standardowych części roweru: 2 zębatki 14t i łańcuch, który aby się musiał zerwać to ... każdy doświadczony kolarz wie jakiej siły potrzeba do zerwania łańcucha a jaka siła potrzebna jest do obracania kierownicą więc dalej nie komentuję. Jeśli te zębatki są ustawione w jednej linii (a są, bo kąt główki ramy i kąt kolumny kierownicy są identyczne) to jakim cudem ten łańcuch miałby spaść, jeśli jest napięty nakrętką rzymską i nie ma luzu? W tej konstrukcji nie ma problemu ze zużywającymi się przegubami kulistymi drążka, jak w wielu LWB i z niebezpieczeństwem wygięcia drążka przy skręcie w prawo, jeśli jest tylko jeden, z lewej strony ramy (musi więc być o dość sporej średnicy albo zdublowany więc wtedy waga przekładni jest już dość duża a do tego 4 przeguby kuliste z regulacją - i co tu jest skomplikowane?)
4. Niestandardowa rama? Dziwactwa? Panowie, co to jest standard w tym przypadku? Wpisujecie do wyszukiwarki LWB i możecie przeglądać aż was głowa rozboli, a każdy inny
5. Wysoki? Fakt. Wysoki jest. Siedzisko na poziomie 60cm (mogło by być o 10-15 niżej ale trzeba by zrobić nowy wachacz) dzięki czemu jego długość nie jest porażająca (205cm) co jest dużym ułatwieniem przy wszelkich manewrach no i przy przechowywaniu.
6. Dla kogo ten rower? Dla chcących jeździć wygodnie. Prędkość w granicach 25-28 nie wymaga wysiłku. Wzrost inny niż mój nie dyskwalifikuje bo przesuwne siedzisko pozwala zasiąść osobie o wzroście 185-164 cm. Konstrukcja jest przewymiarowana, wytrzyma znacznie więcej niż moje 90kg więc może być przeznaczona dla osób o dużej wadze, które z tego względu mają problemy z użytkowaniem zwykłych rowerów
7. Przeróbek już raczej nie przewiduję. Jak mi poradzono (zresztą na tym właśnie szacownym forum) prościej jest zrobić coś od nowa, co niniejszym czynię. Staram się zawsze upraszczać wszelkie konstrukcje maksymalnie, więc będzie to cruzebike na sztywnym zawieszeniu
-
No to sobie pojeździliście po mojej rakiecie, że ho ho. Ale nie do końca się chyba macie rację.
Karol, sie nie przejmuj, cos chlopaków ugryzło, ale z tego co napisali wynika ze nie czytali innych twoich wypowiedzi w których było to napisane, najbardziej mnie dziwi stwierdzenie o niestandardowych rozwiazaniach, tak jak by rowery poziome były objete jakimiś standardami, panowie, luzik, wiosna juz niedługo :D
-
No to sobie pojeździliście po mojej rakiecie, że ho ho. Ale nie do końca się chyba macie rację.
Karol, sie nie przejmuj, cos chlopaków ugryzło, ale z tego co napisali wynika ze nie czytali innych twoich wypowiedzi w których było to napisane, najbardziej mnie dziwi stwierdzenie o niestandardowych rozwiazaniach, tak jak by rowery poziome były objete jakimiś standardami, panowie, luzik, wiosna juz niedługo :D
Prosportkarol, do pojeżdżenia "że ho ho" to tu jeszcze długa droga. Ot, kilka pytań się raptem pojawiło, z czego ja zadałem je w stylu zwykłym, ciekawskim, wcale nie natarczywym :)
Gemsi, posty faktycznie nie poczytali, bili się w piersi ;)
Przy -15 dzisiaj na dworze, jak tu o wieśnie myśleć, ehhh.
-
Przy -15 dzisiaj na dworze, jak tu o wieśnie myśleć, ehhh.
Ale przecież bardzo fajnie się jeździ, dziś niecałe 40km zrobiłem z czego z 25km w terenie. Słoneczko, niewielka warstwa śniegu, oblodzonych odcinków praktycznie brak. Tylko trzęsie bardziej niż latem bo ziemia zamarznięta ( a takie zamarznięte błotne koleiny po kilku km robią efekt w stylu: (od 1.52 ) http://www.youtube.com/watch?v=wOJHXDgIq9w ;) )
-
Ale przecież bardzo fajnie się jeździ, dziś niecałe 40km ....
ja tez, ale na trenażerku, reszta na biegówkach :)
-
A ja codziennie do pracy pedałuję. Tyle że przy -15 to już raczej nie dla przyjemności tylko dla zasady. W sobotę trzasnąłem kilkadziesiąt na obiekcie będącym tematem przewodnim tego wątku i stwierdzam, że koła 20` raczej na snieg nie są dobrym rozwiązaniem
-
No i wątek się zdezaktualizował. Rower zmienił właściciela a na allegro był zaledwie pół dnia.
-
No i wątek się zdezaktualizował. Rower zmienił właściciela a na allegro był zaledwie pół dnia.
no ładnie, gratulacje :)